statystyki

Rynkowe podchody wokół marihuany

autor: Patrycja Otto08.04.2019, 07:19; Aktualizacja: 08.04.2019, 07:44
Spectrum Cannabis, która jako pierwsza zarejestrowała w Polsce medyczne konopie, składa doniesienie na policję w sprawie szantażu.

Spectrum Cannabis, która jako pierwsza zarejestrowała w Polsce medyczne konopie, składa doniesienie na policję w sprawie szantażu.źródło: ShutterStock

Spectrum Cannabis, która jako pierwsza zarejestrowała w Polsce medyczne konopie, składa doniesienie na policję w sprawie szantażu.

– Chodzi o e-maile, które otrzymujemy – tłumaczy Tomasz Witkowski, menedżer na kraj w Spectrum Cannabis, jedynej spółce oferującej medyczne konopie. – Autor wiadomości, domniemany klient, powołuje się na rzekome różnice między poszczególnymi partiami naszych konopi i wylicza koszty, jakie podobno z tego tytułu poniósł, szacowane na 2,5 tys. zł. Żąda od nas podjęcia konkretnych działań, czyli w domyśle wypłaty odszkodowania. W przeciwnym razie, jak zostało podkreślone kilkukrotnie w e-mailach, sprawą zostaną zainteresowane media. Robi to, jak tłumaczy, w ramach reklamacji – tłumaczy Tomasz Witkowski.

Dodaje, że spółka nie zamierza ulec. Jest przeświadczona o wysokiej jakości produktu. – Dowodem na to są badania laboratoryjne, przeprowadzane każdorazowo przed wprowadzeniem towaru na rynek. Są konieczne, by Główny Inspektor Farmaceutyczny wydał zgodę na import konopi do Polski. No i mamy świadomość, że jeśli ulegniemy, to otrzymamy lawinę pism z żądaniem odszkodowania – podkreśla Tomasz Witkowski. Zaznacza, że ich podejrzenie wzbudził podmiot zlecający badania laboratoryjne, które miały rzekomo potwierdzić złą jakość marihuany. To organizacja Wolne Konopie, która jest wsparciem dla pacjentów, ale też zarabia na sprzedaży produktów na bazie canabisu.


Pozostało jeszcze 67% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (8)

  • Andrzej(2019-04-08 10:48) Zgłoś naruszenie 120

    Stowarzyszenie Wolne Konopie nie sprzedaje zadnego produktu ktory moglby byc konkurencja dla produktow spolki Spectrum Cannabis. Stowarzyszenie utrzymuje się z wplat sympatykow wiec zarzuty firmy są conajmniej absurdalne

    Odpowiedz
  • Obserwator monopolu Spectrum Cannabis(2019-04-08 11:21) Zgłoś naruszenie 100

    Domniemany klient i rzekome różnice? Doniesienie do mediów? Zamiast wycofać trefną partie leku która co najwyżej może pośłużyć do wyroby innych leków na bazie cannabis to pisze do gazety sponsorowany artykuł, na internecie pełno zdjęć jak ten lek wyglada. No ale badania najważniejsze. Pewnie domniemany klient także ich nie załączył. To w takim razie na jakiej podstawie w ogóle wystosował jakieś rządania? Więcej konkretów PANI REDAKTOR. Domniemany klient na pewno nie przedstawił dowodów na to że jest pacjentem oraz klientem spectrum cannabis, i na pewno nie przedstawił rachunków za trefny lek.

    Odpowiedz
  • "Domniemany" klient(2019-04-08 19:28) Zgłoś naruszenie 30

    Farmakopea Polska – farmakopea określająca podstawowe wymagania jakościowe oraz metody badania produktów leczniczych i ich opakowań oraz surowców farmaceutycznych w Polsce. Jest opracowywana i wydawana przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych. Domniemany klient probowal reklamowac ten wyrob medyczny w aptece gdzie byl zakupiony. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez mgr. Farmacji reklamacja leku powinna odbywac sie na podstawie Farmakopei Polskiej, ktorej leki z Cannabis nie sa ujete do dnia dzisiejszego. Co znaczy ni mniej ni wiecej. Ze pacjent/ klient firmy podanej w artykule nie ma realnej mozliwosci reklamacji zakupionego leku, stad moze frustacja w mailach oraz szukanie pomocy w stowarzyszeniach i mediach.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Piotr(2019-04-08 17:32) Zgłoś naruszenie 20

    Faktycznie jakość lepsza powinna być , jak za taką cenę .

    Odpowiedz
  • jakoś (2019-04-18 08:45) Zgłoś naruszenie 00

    Nie widzę problemu. Wystarczy pokazać badania ktore mówią same za siebie. Bez sensu ten artykuł. Badania są jak mniemam więc sprawy nie ma.Chyba ze nie ma badań ?

    Odpowiedz
  • User0782(2019-04-12 10:48) Zgłoś naruszenie 00

    Widać liczy się hajs a nie dobro pacjentów. Trzeba zapamiętać tego człowieka: Tomasz Witkowski!!!!!!

    Odpowiedz
  • odszkodowanie czy reklamacja ?(2019-04-08 22:53) Zgłoś naruszenie 00

    "Żąda od nas podjęcia konkretnych działań, czyli w domyśle wypłaty odszkodowania. W przeciwnym razie, jak zostało podkreślone kilkukrotnie w e-mailach, sprawą zostaną zainteresowane media. Robi to, jak tłumaczy, w ramach reklamacji – tłumaczy Tomasz Witkowski." To w ramach reklamacji czy żądania odszkodowania, skąd ten domysł? W domyśle też można by powiedzieć że wpuszczając gorszy jakościowo produkt producent robi to by zarobić więcej bo nie jest w stanie zaopatrzyć aptek w ilości jakie się zobowiązał. Zwrot kosztów poniesionych za zakup czegoś niespełniającego oczekiwań ze względu nie zgodność z etykietą to nie odszkodowanie. Odszkodowanie by było wtedy gdyby coś mu się stało po tym leku co by poniosło za sobą jakieś szkody czy to w mieniu czy na osobie.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane