Boeing 787 Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT o numerach rejestracyjnych SP-LRA wzbił się w powietrze o godz. 01.10 czasu polskiego (14 listopada o godz. 16.10 czasu lokalnego w stanie Waszyngton) z lotniska przy fabryce Boeinga w Everett w pobliżu Seattle. Numer resju to LO 9787. Samolot jest w drodze do Warszawy, gdzie według wylądował na Lotnisku Chopina dzisiaj (czwartek) ok. godz. 10.50.
Źródło: Boeing
Pierwszy Dreamliner LOT-u był pilotowany przez załogę polsko-amerykańską. Piloci LOT-u, którzy prowadzą samolot do Polski razem z dwoma amerykańskimi instruktorami z Boeinga, to Jerzy Makula, Marian Wieczorek, Jarosław Zimmer i Krzysztof Lenartowicz.
Na pokładzie samolotu znajdowała się 171 osobowa grupa gości i mediów oraz przedstawiciele LOT-u, którzy nadzorowali odbiór techniczny i operacyjny Dreamlinera, a także 16 członków personelu pokładowego specjalnie wyszkolonych w ramach programu „Elite Fleet”.
Od wejścia w polską przestrzeń powietrzną nad Darłowem Dreamlinerowi miały asystować cztery samoloty F-16. Zła pogoda jednak to uniemożliwiła. Po wykonaniu tzw "low pass", czyli bardzo niskiego przelotu nad pasem startowym, samolot wykonał przelot nad Warszawą, a następnie wylądował na stołecznym lotnisku im. Fryderyka Chopina.
Po godzinie 14 rozpocznie się oficjalne powitanie w obecności ponad 1,5 tys. zaproszonych gości, w tym przedstawicieli rządu z premierem Donaldem Tuskiem na czele.
Drugi egzemplarz 787 LOT ma otrzymać na początku stycznia 2013 r., trzeci w końcu stycznia, czwarty na początku lutego, a piąty z początkiem marca. Kolejne trzy samoloty mają być dostarczone w latach 2014-2015. W sumie LOT ma otrzymać osiem maszyn tego typu.
W pierwszą komercyjną podróż za Atlantyk Dreamliner LOT poleci 16 stycznia do Chicago, następnie 1 lutego odbędzie rejs do Toronto, 3 lutego pasażerowie polecą nową maszyną do Nowego Jorku, a 3 marca Boeing 787 uda się do Pekinu.
Komentarze (7)
Pokaż:
NajnowszePopularneNajstarszeA swoją drogą kto i jak zapłacił za te samoloty i podejrzewam ze zostały zakupione na kredyt który będziemy spłacać ze 100 lat, ale o tym nikt nic nie mówi i propaganda nabrała wody w usta?
> stycznia do Chicago, następnie 1 lutego odbędzie rejs do Toronto, 3
> lutego pasażerowie polecą nową maszyną do Nowego Jorku, a 3 marca
> Boeing 787 uda się do Pekinu.
Powiem tak, nie wiem ile to cacko kosztowało, ale na mój gust, o ile bilety nie będą po 100tys PLN, to musi ono latać komercyjnie znacznie częściej, żeby LOT na tym zarobił.
1) W 2014 roku LOT ma być sprzedany i ktoś kupi nowiuśkie dreamliner'y za pół ceny
2) To zdaje się jest ta maszyna, której konstruktorem poszycia silnika jest prof. Binienda (ekspert zespołu Macierewicza) - ten, sam który wg prezydenta jest nieukiem z egzotycznego kraju
Coś mi tu śmierdzi że Tusk kupił a Merkel tym będzie latać