Ekskluzywna marka Maybach należąca do niemieckiego koncernu samochodowego Daimler AG, najprawdopodobniej zniknie z rynku - informuje Automotive News Europe.

Dieter Zetsche, prezes Daimler przyznał w rozmowie z "Frankfurter Allgemeine Zeitung", że w dobie kryzysu, w segmencie aut luksusowych lepiej poradzi sobie nowy Mercedes klasy S. Maybach ma zniknąć z rynku w 2013 roku.

Daimler starał się odbudować pozycją kultowej marki od końca lat 90-tych, kiedy na Tokyo Motor Show pokazano pierwszy prototypowy model. Do sprzedaży samochody trafiły w 2002 roku (Maybach 57 i Maybach 62). Najnowsze modele pochodzą sprzed 2 lat (Maybach 62 Zeppelin, Maybach 57 Zeppelin, Maybach Landaulet). Przy cenie oscylującej w granicach 300 tys. euro, sprzedaż zamykała się w kilkuset sztukach (W ostatnim roku na całym świecie sprzedano 200 modeli). Tymczasem Mercedesy klasy S rozeszły się w ilości 80 tys. (cena za podstawową wersję około 91 tys. Dolarów). Daimler ma zamiar rozwijać się w tym segmencie luksusowych samochodów i konkurować bezpośrednio z droższymi rywalami - Rolls Roycem i Bentleyem.