statystyki

Prezes Orange Polska: Mamy bardzo lojalnych klientów

autor: Marek Tejchman04.05.2016, 07:43; Aktualizacja: 04.05.2016, 09:43
Bruno Duthoit

Bruno Duthoit, prezes Zarządu Orange Polskaźródło: Materiały Prasowe

- Widzimy możliwość rozwoju m.in. w sektorze firm rodzinnych czy bankowości. Ciekawym pomysłem jest także dostarczanie energii elektrycznej - uważa Bruno Duthoit, prezes Zarządu Orange Polska.

Jest pan prezesem międzynarodowej korporacji. Co polskie firmy muszą zmienić, by aspirować w przyszłości do podobnego miana?

Pierwszymi krokami powinny być rozwój eksportu i współpraca z zagranicznymi kontrahentami. Dużą szansą jest np. otwarcie na nowo irańskiego rynku. Ważna jest cała Azja. Po sukcesach handlowych można zacząć myśleć o inwestycjach. Polskie małe i średnie firmy mają teraz możliwość ekspansji na rynki europejskie, zwłaszcza niemiecki. To nie jest łatwe, lecz wielu już teraz odnosi tam sukcesy.

A czy Polakom nadal chce się tak ciężko pracować? Po szybkim sukcesie w latach 90. obecnie, gdy wzrost nie jest już tak dynamiczny, trudniej o determinację.

Nie jestem socjologiem, ale wydaje mi się, że obecnie ludzie cenią sobie dużo bardziej równowagę między życiem zawodowym i prywatnym. Nie znaczy to jednak, że zaniedbują pracę. Porównując z Francją, mogę stwierdzić, że Polacy są bardzo dobrze zorganizowani. Gdy coś jest klarowne i jasne, od razu przystępują do wdrażania tego w życie. To ważne, bo w niektórych krajach wciąż wraca się do tych samych koncepcji, tonąc w dyskusjach. Myślę, że problem motywacji nie jest niczym nowym – ludzie od zawsze mieli z tym kłopoty. Jednak gdy jest się dobrze zorganizowanym, elastycznym i dąży się do wyznaczonych celów, to motywacja przychodzi sama. Rozwój osobisty jest nie mniej ważnym aspektem niż kariera zawodowa. Gdy o tym zapominamy i całkowicie poświęcamy się pracy, staje się ona zazwyczaj dużo mniej wydajna. Odwrotnie, osiąganie celów osobistych zazwyczaj czyni z nas efektywniejszych pracowników.

Czy w Polsce wykształciła się już pewna specyficzna, nasza, kultura korporacyjna?

Z pewnością nastąpił bardzo duży rozwój i zaczyna tworzyć się specyficzna kultura. Ludzie rozumieją, że odpowiedzialność i praca zespołowa są kluczem do sukcesu. Poza tym wiedzą, że konflikty wewnętrzne niszczą przedsiębiorstwo od środka. Poprawia się też umiejętność adaptacji do nowego otoczenia. Istotne obowiązki spoczywają na menedżerach. Muszą pamiętać, że życie ich pracowników nie kończy się tylko na przedsiębiorstwie.

A jak wyglądamy na tle innych krajów Europy Środkowej? Czy różnice w prowadzeniu biznesu będą się zwiększać?

Biorąc pod uwagę wielkość Polski, osiągacie już masę krytyczną. By dalej się rozwijać, potrzebne są silne instytucje i dalszy rozwój nauki oraz innowacje. W Polsce ośrodki naukowe takie jak uniwersytety czy politechniki mają swoją tradycję, a ich siła wciąż wzrasta. My, jako firma wykorzystująca nowe technologie, widzimy to najlepiej. Nie znam statystyk na ten temat, jednak mogę stwierdzić, że w Polsce jest wielu wysoko wykwalifikowanych pracowników.


Pozostało 58% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (14)

  • Oranżysta(2016-05-04 08:51) Zgłoś naruszenie 160

    Szkoda że firma nie jest lojalna wobec klientów

    Pokaż odpowiedzi (2)Odpowiedz
  • kos(2016-05-04 19:10) Zgłoś naruszenie 120

    A lojalny klient jaką odnosi z tego korzyść?! Bo Orange i owszem...

    Odpowiedz
  • tomono(2016-05-04 23:00) Zgłoś naruszenie 120

    Dobre sobie :))) zmieniłem operatora na orange bo miałem problemy z internetem w netii. Po zmianie na orange problemy z internetem nie zniknęły, nadal się zdarzają, ale orange w przciwieństwie do netii jest bardziej kreatywną firmą i pobiera opłaty za rozmowy telefoniczne w czasie których zgłaszam im awaria za które odpowiadają - po prostu granda. Po każdej rozmowie zapisuję jej czas i termin i za każdym razem zmuszony jestem składać reklamacje aby odzyskać opłaty za te rozmowy. Z utęsknieniem czekam na zakończenie umowy, tak więc lojalni klienci to stwierdzenie oderwane od rzeczywistości

    Odpowiedz
  • zeus(2016-05-04 20:27) Zgłoś naruszenie 71

    Ta firma ma fatalną obsługę klienta.Nie można jednej sprawy załatwić z tą samą osobą od początku do końca. Na stronie internetowej opisane są promocje w niskiej cenie na pakiety usług, a poniżej jest cennik z cenami x 4. Która oferta jest prawdziwa? Otrzymuję ofertę mailową na nową usługę i nie mogę się dopytać o szczegóły u osoby która tę ofertę wysłała bo mail jest nieprzeznaczony do odpowiedzi. Paranoja! Dlaczego nie ma dobrej obsługi technicznej, w przypadku kłopotów lub nowej instalacji przychodzą jacyś niekumaci Ukraińcy. Tracę cierpliwość.

    Odpowiedz
  • Wilus(2016-05-05 13:02) Zgłoś naruszenie 50

    Najgorzej ,ze bezczelnie oszukuja ludzi starszych, zabieraja z kart niewykorzystane kwoty ktore wcale nie sa doliczne do salda. Grabie grabia do siebie.

    Odpowiedz
  • Głupich ...(2016-05-04 12:00) Zgłoś naruszenie 32

    ... nie sieją, sami się rodzą.

    Odpowiedz
  • FTTH(2016-05-05 10:52) Zgłoś naruszenie 20

    Jak okablują światłowodami 90% gospodarstw jako jedyna firma, to będą mieli 80-85% lojalnych klientów neta za parę lat

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Angela(2016-05-09 10:57) Zgłoś naruszenie 20

    Moja mama niestety od 15 lat jest z wami ale chyba jest za mało ogarnieta zeby was zmienic, co miesiac płaci słono za cos co mogla by miec u konkurencji 70 % taniej no ale tak wiek juz ma nie reformowalan juz jest.

    Odpowiedz
  • Flo(2016-05-25 17:30) Zgłoś naruszenie 00

    Chyba głupich. Moja lojalność skończyła się, kiedy Orange okradło mnie na coś ok 700 zł.

    Odpowiedz
  • Emilia(2016-06-03 13:56) Zgłoś naruszenie 00

    po 16 latach korzystania z ich usług (najpierw Idea późniejsze Orange) zmieniłam operatora. dwa tygodnie później zadzwoniła pani z orange ze świetną ofertą przygotowaną specjalnie dla mnie! no cóż, za późno.

    Odpowiedz
  • robson(2016-12-24 17:02) Zgłoś naruszenie 00

    Musi kupić czerwone trampki jak ten poprzedni pajac, jak France Telecom sprzedał spółkę do Orange. a potem 20 baniek i na Barbados z kochanką :)

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane