W II kw. przychody Orange Polska nadal spadały, choć jak podał operator, wolniej niż w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2014 r. Wyniosły 3084 mln zł i były o 5,4 proc. niższe rok do roku. Jednak dzięki cięciu kosztów zysk netto od kwietnia do czerwca wzrósł do 94 mln zł – z 76 mln rok wcześniej.

Spółka informuje w sprawozdaniu, że gdyby nie decyzje regulatora (głównie obniżenie stawek MTR za kończenie połączeń w innej sieci), całkowite przychody skurczyłyby się o 2,2 proc. Na koniec czerwca telekom miał 15,461 mln aktywnych kart SIM, o 66 tys. więcej niż po I kw. A w skali roku baza klientów Orange zwiększyła się o 514 tys. osób, głównie dzięki taniej marce nju mobile.

Lepsze wyniki to głównie zasługa sektora mobilnego, który (także wyłączając efekt obcięcia stawek w rozliczeniach hurtowych) urósł o 1,7 proc. w ujęciu rocznym. Nie przyczyniła się jednak do tego sprzedaż usług, ale ratalna dystrybucja smartfonów. W porównaniu z II kw. 2013 r. w tym samym okresie br. wpływy z tego tytułu wzrosły prawie trzykrotnie – z 40 mln zł do 110 mln zł.