"Zarząd TP S.A. podpisał ze związkami zawodowymi nową umowę społeczną na lata 2014-2015, która będzie obowiązywać od 1 stycznia 2014 r. Umowa społeczna dotyczy m.in. inwestycji w przyjazne środowisko pracy, podwyżek wynagrodzeń (2,5% w roku 2014 i w roku 2015), umożliwienia odejść z Grupy za odszkodowaniem tym pracownikom, którzy nie mogą dostosować swojego profilu zawodowego do zmieniających się potrzeb rynkowych, oraz wsparcia w poszukiwaniu pracy na rynku (outplacement) w szczególności pracownikom po 50 roku życia" - czytamy w komunikacie.
W latach 2014-2015 z odejść dobrowolnych będzie mogło skorzystać maksymalnie 2.950 pracowników TP S.A. oraz Orange Customer Service (w 100% zależna od TP S.A)., których staż pracy przekroczy 10 lat, podkreślono w informacji.
"Ponadto strony podpisały osobne porozumienia z organizacjami związkowymi precyzujące, iż w roku 2014 z wyżej wymienionego pakietu będzie mogło skorzystać maksymalnie 1.150 pracowników TP S.A. oraz 380 pracowników Orange Customer Service. W TP SA oferta odejść dobrowolnych skierowana jest do pracowników spółki objętych Ponadzakładowym układem zbiorowym pracy" – czytamy dalej.
Powyższe uzgodnienia nie dotyczą 413 pracowników, którzy odejdą z Grupy w wyniku pomyślnego zamknięcia transakcji zbycia portalu Wirtualna Polska, zaznaczono również.
"Wartość pakietu przypadająca na odchodzącego pracownika będzie zależała od stażu pracy w Grupie i będzie kształtować się w przedziale od 4 do 15 miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego i będzie powiększona w roku 2014 o 5 tys. zł dla pracowników ze stażem pracy między 10 a 15 lat, o 9 tys. zł ze stażem pracy ponad 15 a mniej niż 20 lat oraz o 26 tys. zł ze stażem powyżej 20 lat" – wskazano również.
Zarząd TPSA przeprowadzi odpowiednie analizy i efekt finansowy wynikający z wyżej opisanej umowy zostanie uwzględniony w księgach czwartego kwartału 2013 r.
Orange Polska (TPSA i PTK Centertel) jest wiodącym dostawcą usług telekomunikacyjnych w Polsce. TPSA dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). PTK Centertel świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.