Polskie mikrofirmy są przygotowane na kryzys. Większość drobnych przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego co się dzieje w gospodarce.

Ma też świadomość wpływu na prowadzoną działalność - wynika z badania przeprowadzonego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy przy współudziale Microfinance Centre oraz TNS Polska.

Raport przedstawiono na uroczystości wręczenia nagród IX edycji konkursu Mikroprzedsiębiorca roku 2013. W tym roku do konkursu zgłosiła się rekordowa liczba 256 firm.
Z badania wynika poza tym, że większość mikroprzedsiębiorstw wdrożyła procedury antykryzysowe, dostosowała swoją działalność do zmian
rynkowych ograniczając na przykład koszty ogólne - na przykład poprzez zmianę lokalizacji.

Według 84 procent ankietowanych firm kryzys jest realny, a jego obecna fala jest podobna do poprzedniej albo nawet jeszcze gorsza.

W badaniu wzięło udział 300 firm. Zrealizowano je w kwietniu tego roku.