Linie lotnicze KLM pomagają niezdecydowanym pasażerom zaplanować swój wymarzony urlop. Wszystko dzięki nowemu narzędziu – „KLM Dream Catcher”. Podobne narzędzie zaproponowały linie Emirates.

Nowe narzędzie dostępne jest na stronie klmdreamcatcher.com i umożliwia wszystkim pasażerom znalezienie idealnego miejsca urlopowego dopasowanego do indywidualnych potrzeb. Intuicyjna strona pozwala na znalezienie biletu lotniczego, sprawdzenia pogody, zapoznania się z recenzjami o hotelach w miejscu planowanego urlopu. Mało? KLM Dream Catcher dorzuci jeszcze rekomendowane muzea, które warto odwiedzić w miejscu docelowym, kalendarz wyświetli najważniejsze wydarzenia kulturalne, które odbywają się w mieście w momencie, kiedy będziemy w nim przebywać. Sklepy, restauracje – to tylko dodatek do tego wszystkiego. Rekomendacje wyświetlane na stronie KLM Dream Catcher korzystają z opinii mieszkańców i turystów z całego świata, które umieszczane są na platformach społecznościowych, takich jak: TripAdvisor, Facebook, Youtube czy chociażby Google.

Dyrektor generalna Air France KLM w Polsce, Chloe Marchand mówi, że po raz pierwszy linia jest w stanie zaoferować podróżnym całościowy obraz wybranego miejsca. Nie tylko oferujemy przeloty, lecz również pomagamy przygotować się do podróży bardziej kompleksowo – dodaje.

Podobne rozwiązanie, które ma na celu pomóc w wyborze miejsca urlopu, wprowadziły kilka miesięcy temu linie lotnicze Emirates. Ich produkt nosi nazwę „Zainspiruj mnie”.

„Zainspiruj mnie” działa na zasadzie intuicyjnej i prostej w obsłudze interaktywnej mapy. Pasażer, który szuka swojej wymarzonej destynacji, może dopasować wyniki wyszukiwania do swoich osobistych preferencji. Oprócz opisów miejsc, w które można polecieć na pokładach samolotów Emirates, pasażerowie znajdą informacje o cenach biletów czy długości trwania lotu.

Podobnie, jak w przypadku programu linii KLM, Emirates dostarcza informacje i ciekawostki o miejscach podróży: klienci mają okazję zapoznać się w jednym miejscu z aktualną prognozą pogody, czy atrakcjami turystycznymi dostępnymi na miejscu.

Podróżnik szukający inspiracji ma możliwość dostosowania swojego miejsca urlopu pod względem kilku znaczących czynników. Miejsce podróży można zawęzić, określając, w jaką podróż najchętniej chcemy się udać – wystarczy określić, czy urlop chcemy spędzić na plaży, w mieście, na safari, podziwiając przyrodę, poznając historię i kulturę danego miejsca, wędrując po górach, jeżdżąc na nartach lub bawiąc się w parku rozrywki. Jeżeli ten wybór nie ułatwia sprawy, można wyszukać idealne miejsce kolejnej podróży, określając minimalną lub maksymalną temperaturę na miejscu, a także długość lotu z Warszawy.

Przykład zarówno KLM, jak i Emirates, które udostępniły swoim pasażerom narzędzia umożliwiające znalezienie inspiracji do podróży, jak i zarezerwowanie biletów w jednym miejscu – pokazują jak zmieniają się trendy podróżnicze. I turyści i pasażerowie linii lotniczych coraz większą uwagę przywiązują do wygody i czasu, jaki jest potrzebny do załatwienia formalności ze zorganizowaniem wyjazdu, czy kupnem biletu lotniczego. Rezerwacja biletów, hoteli, sprawdzenie opinii, znalezienie atrakcji turystycznych na miejscu – na to wszystko potrzeba czasu, który można zaoszczędzić dzięki rozwiązaniom podobnym do tych, które zaproponowały te dwie linie lotnicze. Czas to pieniądz – to stare powiedzenie nabiera nowego znaczenia w dzisiejszych czasach. Zarówno KLM, jak i Emirates nie zapominają o tej maksymie.