- Uwielbiasz zakupy? A może wręcz przeciwnie? Tak czy tak Shoptrotter pomoże Ci nie tracić czasu na poszukiwania, albo mieć go więcej na szperanie w ulubionych sklepach. Z internetowym przewodnikiem zaplanujesz optymalną trasę Twoich zakupów. Gdzie? W 84 miastach na całym świecie – tak zaczyna się tutorial, czyli obrazkowy samouczek, który już na głównej stronie portalu wyjaśnia, jak działa Shoptrotter.com.
Shoptrotter.com to pierwszy internetowy przewodnik po świecie zakupów, umożliwiający tworzenie tras zakupowych, dopasowanych do potrzeb użytkowników. Proste w obsłudze narzędzie, które ułatwia organizowanie zakupów od Warszawy po Sidney, ma szansę stać się portalem społecznościowym. Użytkownicy już teraz mogą zakładać swoje profile, by potem wymieniać się np. na Facebooku ulubionymi trasami, polecać sprawdzone szlaki zakupowe, oceniać odwiedzane miejsca, dodawać nowe punkty na mapie, a także radzić się lokalnych użytkowników przed zaprojektowaniem trasy w wybranym mieście.
Jak działa?
Korzystanie z narzędzia jest bardzo łatwe. W pierwszym kroku wystarczy wybrać jedno z 84 największych miast świata z bazy portalu, wskazać przedział cenowy (od najwyższego po najbardziej przystępny) i asortyment (obuwie, akcesoria, ubrania etc.). W drugim etapie system pokaże konkretne marki i sklepy, które można odwiedzić podczas planowanych zakupów. Wystarczy wtedy zrobić trzeci krok, czyli wybrać interesujące nas sklepy, a Shoptrotter.com w ciągu kilku sekund opracuje optymalną trasę zakupową. Można ją zapisać na portalu wśród ulubionych szlaków, wydrukować lub zachować jako plik w telefonie.
Do tworzenia tras zakupowych portal wykorzystuje autorski algorytm, który tym różni się od istniejących rozwiązań (np. znanych z samochodowych nawigacji GPS), że układa optymalną drogę pomiędzy wieloma punktami i od razu proponuje najlepszą kolejność ich odwiedzania. Aplikacja pracuje na mapach Google’a, natomiast wszystkie dane o sklepach, godzinach otwarcia, asortymencie zostały wprowadzone i są na bieżąco aktualizowane przez twórców serwisu. – Wyposażyliśmy portal w ogromną bazę wiedzy przydatną podczas zakupów – mówi Bogumiła Sobiczewska, twórczyni Shoptrottera. – Zebraliśmy ją w jednym miejscu, by nie trzeba było szukać informacji na wielu stronach internetowych. Zależało nam na tym, by było to od razu przydatne narzędzie, a nie pusty szkielet do zagospodarowania przez użytkowników – wyjaśnia.
Jaki korzyści oferuje Shoptrotter.com?
Dzięki Shoptrotterowi można sprawdzić godziny otwarcia sklepów w danym mieście i przeczytać opisy marek, których odzież jest tam sprzedawana. Portal daje także przedsmak atmosfery i atrakcji, które czekają w każdym mieście. W opisach miast znajdziemy podstawowe informacje o atrakcjach kulturalnych i rozrywkowych oraz praktyczną „ściągę”, poświęconą zasadom i obyczajom kupowania w danej metropolii. Dzięki temu planów nie pokrzyżują nam niestandardowe godziny sjesty, lokalne święta i dni ustawowo wolne od pracy. Poznamy także terminy wyprzedaży, wysokości podatków i możliwości ich zwrotu dla obcokrajowców. Shoptrotter podaje także informację o aktualnej pogodzie, a nawet dba o pamiątki z podróży, podpowiadając, że np. z Węgier oprócz butelki tokaju warto przywieźć koronki Halas, a z Singapuru orchidee Risis, które zatapia się w 22-karatowym złocie i sprzedaje jako biżuterię. W odrębnej zakładce publikowane są najgorętsze światowe newsy ze świata mody, ponieważ Shoptrotter.com chce być także wiarygodnym źródłem wiedzy o markach odzieżowych, projektantach, pokazach mody. – Mamy nadzieję że Shoptrotter.com będzie narzędziem chętnie wykorzystywanym przez osoby lubiące podróże. Z doświadczenia wiem, że odwiedzając nowy kraj chce się poznać jego kulturę, zabytki, ale także zrobić zakupy i przywieźć do domu wyjątkowe perełki – mówi Bogumiła Sobiczewska.