Szef resortu nie daje jednak nadziei na szybkie rozpoczęcie budowy drogi ekspresowej S14, która między innymi stanowiłaby zachodnią obwodnicę Łodzi. Priorytetem są bowiem ciągi: północ - południe oraz wschód - zachód. "Te drogi będą budowane w pierwszej kolejności" - poinformował. Ostateczne decyzje zapadną jesienią.
Jutro Rada Ministrów ma zająć się załącznikiem do Krajowego Planu Budowy Dróg i Autostrad. Znajdują się w nim kluczowe inwestycje, na które w najbliższych dniach zostaną ogłoszone przetargi, a początek ich realizacji planowany jest na rok 2014-ty. Są to pierwsze fragmenty drogi ekspresowej S7 na północ od Warszawy, oraz fragmenty drogi S3. W sumie będzie to 700 kilometrów nowych dróg ekspresowych. Ich budowa będzie kosztowała 30 miliardów złotych. Pieniądze mają pochodzić z budżetu państwa i unijnych dotacji.
Ministerstwo transportu interweniuje też w sprawie budowy autostrady A1 na odcinku między Czerniewicami a Kowalem, który ma połączyć województwo łódzkie z kujawsko - pomorskim.
Po tym jak w grudniu z budowy autostrady A1 zeszli wykonawcy z Irlandii - dokończenie inwestycji powierzono polsko-włoskiemu konsorcjum. O ile Polacy wywiązuje się ze swoich obowiązków, o tyle Włosi nie są zbyt zaangażowani w prace. Dlatego minister Nowak przyznał, że nie jest zadowolony z postępów prac i w związku ze sprawą, jeszcze w tym tygodniu zamierza spotkać się z szefostwem włoskiego koncernu oraz ambasadorem tego kraju.
Zgodnie ze wcześniejszymi deklaracjami, budowa 64 kilometrów autostrady A1 na odcinku między Czerniewicami a Kowalem powinna się zakończyć w grudniu tego roku.