We wtorek w Londynie, w pobliżu Piccadilly Circus, otwarto pierwszy tego typu salon i tym samym rozpoczęto budowanie nowej sieć sprzedaży Audi w oparciu o nową koncepcję - Audi City. Wszystkie samochody marki prezentowane są na zwartej powierzchni, wyłącznie cyfrowo. W nadchodzących latach, Audi chce pozyskać więcej punktów w atrakcyjnych lokalizacjach, a do 2015 roku zamierza otworzyć na całym świecie ponad 20 podobnych salonów.
Dzięki pionierskim rozwiązaniom z zakresu technik medialnych, producent z Ingolstadt będzie miał teraz możliwość zaprezentowania stale powiększającej się gamy modeli w całej swej okazałości. Odwiedzający salon będą mogli za pomocą techniki cyfrowej wybrać swoje Audi spośród kilku milionów możliwych konfiguracji i zobaczyć je w skali 1:1 na olbrzymich ekranach, prawie całkowicie wypełniających przestrzeń salonu. Dodatkowo, będzie można pojedynczo pokazać wybrane detale, takie jak np. układ napędowy, karoserię czy diodowe oświetlenie tak, by w przejrzysty sposób zaprezentować innowacyjność zastosowanych rozwiązań.
Za funkcjonowanie tej koncepcji odpowiedzialny będzie meneger ds. kontaktów z klientami, który w przyszłości będzie zatrudniony w każdym z salonów Audi City.
Salony Audi City w przyszłości mają też odgrywać rolę miejsc spotkań fanów, w których będą oni mogli wejść w kontakt ze światem Audi. Będą też wykorzystywane jako miejsca otwartych dyskusji na tematy niezwiązane bezpośrednio z branżą motoryzacyjną.