Spółki kolejowe konkurują o klientów promocjami i nowymi połączeniami. Tam gdzie nie dociera kolej, proponują komunikację autobusową.
Spółki kolejowe konkurują o klientów promocjami i nowymi połączeniami. Tam gdzie nie dociera kolej, proponują komunikację autobusową.
/>
– Pierwsze dni wakacji to dla nas pełna mobilizacja. Korzystamy z nowych rozwiązań, wypracowanych podczas Euro 2012 – mówi Małgorzata Sitkowska z PKP Intercity. Dzięki obowiązkowej rezerwacji miejsc w większości pociągów TLK kolej ma informację, ile foteli jest zajętych. A dzięki remontom taboru przed Euro 2012 na trasy wypuściła 1,7 tys. wagonów. – Jeszcze rok temu było ich tylko 1,4 tys. – wylicza Sitkowska.
Na liście pociągów z obowiązkową rezerwacją miejsc są 82 składy ekonomicznej klasy TLK oraz wszystkie pociągi kategorii Express (Ex), Express InterCity (EIC) i EuroCity (EC).
Przewoźnik uruchomił 66 dodatkowych składów do miejscowości turystycznych, np. Krynicy, Zakopanego, Trójmiasta. Zachętą są bilety promocyjne, których ma być aż 65 tys. Do wyboru jest m.in. Bilet Wakacyjny (od 49 zł w dowolnie wybranej relacji pociągiem Ex i EIC w II klasie) albo Super Bilet – za 29 zł do kupienia tylko przez internet w II klasie Ex lub EIC lub w I klasie TLK „Łodzianin”. Do wyboru jest też Tania Kuszetka (miejsce do leżenia za 25,50 zł plus bilet) i Bilet Podróżnika – za 69 zł z nieograniczoną liczbą przejazdów w drugiej klasie we wszystkich pociągach TLK.
Pełny wykaz cenowych okazji jest na stronie www.intercity.pl. Przy planowaniu podróży obowiązuje zasada znana z linii lotniczych: im wcześniej kupisz bilet, tym mniej musisz zapłacić. Prezes PKP IC Janusz Malinowski przypomina też o udogodnieniu uruchomionym tuż przed Euro 2012 – nie trzeba drukować biletu, można go okazać na telefonie komórkowym albo tablecie.
Do wakacji szykują się też Przewozy Regionalne, które oprócz sezonowych połączeń do kurortów nad morzem, w górach i na Mazurach uruchomiły wspólnie z przewoźnikiem Czeske Drahy bilet RegioSpecjal Czech. Jest dostępny tylko w internetowej sprzedaży i możemy z nim dojechać z Wrocławia do Pragi za 79 zł.
Innym pomysłem Przewozów Regionalnych są... autobusy. Dzięki wspólnym połączeniom kolejowo-autobusowym uruchomionym razem z Veolią Transport pasażerowie mogą dojechać tam, gdzie nie docierają pociągi, np. do Dźwirzyna, Rogowa, Niechorza, Rewala i Dziwnówka nad morzem, Mikołajek i Mrągowa na Mazurach, Cisnej i Wetliny w Bieszczadach.
Klienci PKP IC będą mogli podróżować autobusem także z Przemyśla do Krakowa. To propozycja dla pasażerów z Podkarpacia, którzy dotychczas tracili czas i nerwy w InterRegio z powodu modernizacji torów w tym regionie. Potem, w Krakowie, wsiadają już do pociągu. Dzięki tej kombinowanej ofercie podróż np. z Rzeszowa do Wrocławia ma się skrócić o dwie godziny. Więcej takich okazji znajdziemy na stronie www.przewozyregionalne.pl.
Koleje Mazowieckie uruchomiły pociąg, który od 2005 r. psuje krew konkurencji z PKP Intercity: klimatyzowany, piętrowy pociąg „Słoneczny”, którym za 50 zł codziennie dojedziemy z Warszawy Zachodniej do Gdyni Głównej.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama