Jak dodał, tramwaj zbudowany we wrocławskiej firmie Protram, będzie teraz łączony w całość w jednej z krakowskich zajezdni tramwajowych. Na trasę wyjedzie w ciągu kilku tygodni, po przeprowadzeniu niezbędnych testów oraz przeszkoleniu pracowników.
Wiadomo już, że najdłuższy jednoczłonowy tramwaj będzie kursował na linii nr 4 łączącej Nową Hutę z Bronowicami. Gancarczyk zapewnił, że perony na przystankach na jego trasie mają odpowiednią długość, aby zmieścić taki pojazd.
Najdłuższy polski tramwaj liczy 40,5 metra długości. Niska podłoga ułatwia wsiadanie. Pojazd będzie mógł przewozić ponad 300 pasażerów, z czego 64 na miejscach siedzących.
Tramwaj wyposażony jest w klimatyzację, monitoring, system głosowego zapowiadanie przystanków, elektroniczne tablice wyświetlające trasę przejazdu oraz nowoczesne kasowniki, w którym będzie można sprawdzić wszystkie dane zapisane na Krakowskiej Karcie Miejskiej. Pojazd kosztował około 5,5 mln zł.