Jak poinformował Tomasz Zaboklicki, prezes zakładów Pesa S.A., podpisany kontrakt przewiduje dostawę do Rumunii od sześciu do dwunastu tramwajów typu Swing.
Podstawowa wersja tramwaju typu Swing ma ok. 30 metrów długości i mieści 209 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. Pojazd jest pięcioczłonowy, wyposażony w sześć par drzwi oraz całkowicie klimatyzowany, zarówno w części pasażerskiej, jak i w kabinie motorniczego.
Modułowa budowa tramwaju, zarówno w zakresie konstrukcji jak i wyposażenia, umożliwia jednak bardzo elastyczne dopasowanie pojazdu do wymogów klienta. W zależności od potrzeb przewozowych Pesa może dostarczyć pojazdy 3-, 5- lub 7-członowe, także w wersji dwukierunkowej.
Liczba miejsc siedzących waha się w granicach od 26 do 57, zaś stojących od 91 do 224, w zależności od liczby członów. Tramwaje przystosowane są do poruszania się po torach o szerokości 1435 mm lub 1000 mm. Prędkość maksymalna to 70 km/h.
Najwięcej Swingów zamówiła dotychczas Warszawa
Najwięcej, bo aż 186 Swingów zamówiła dotychczas Warszawa, dokąd dostarczono już ponad połowę zakupionych pojazdów. Dostawy do stolicy zostaną zakończone do 2013 roku.
35 Swingów kupił także Gdańsk. Pierwszym klientem zagranicznym, który kupił tramwaje tego typu w Bydgoszczy, były władze węgierskiego miasta Szeged, które zamówiły dziewięć pojazdów.