statystyki

KE chce wprowadzenia certyfikacji bezpieczeństwa parkingów dla samochodów ciężarowych

autor: Piotr Szymaniak20.03.2019, 08:30; Aktualizacja: 20.03.2019, 08:30
Każdy certyfikowany parking (niezależnie od koloru) będzie musiał oferować minimalny poziom usług socjalnych. Chodzi o dostępność męskich i damskich toalet oraz pryszniców, które mają być regularnie sprzątane.

Każdy certyfikowany parking (niezależnie od koloru) będzie musiał oferować minimalny poziom usług socjalnych. Chodzi o dostępność męskich i damskich toalet oraz pryszniców, które mają być regularnie sprzątane.źródło: Bloomberg
autor zdjęcia: Guenter Schiffmann

Dzięki certyfikacji spedytorzy, przewoźnicy i kierowcy będą mogli planować trasy, minimalizując ryzyko kradzieży czy napadów. Dziś odpowiednio chronione są tylko parkingi zlokalizowane przy głównych europejskich trasach należących do sieci TEN-T.

Tymczasem z badań KE wynika, że do 75 proc. napadów na ciężarówki dochodzi w miejscach niestrzeżonych. Przewoźnicy narażeni są nie tylko na kradzieże, ale też na ataki ze strony nielegalnych imigrantów, którzy włamują się do pojazdów chcąc przedostać się do Europy lub z kontynentu na Wyspy Brytyjskie.

Zaproponowany system certyfikacji ma się opierać na podziale na cztery poziomy: brązowy, srebrny, złoty i platynowy, uzależnione od rodzaju ogrodzenia parkingu, zabezpieczeń na bramach wjazdowych, dostępnego personelu i procedur zarządzania.


Pozostało jeszcze 77% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie