"Wygrywając przetarg w Rzeszowie, wysyłamy mocny sygnał do naszych klientów, że oferujemy nie tylko sprawdzone rozwiązania w zakresie autobusów elektrycznych, ale także jesteśmy w stanie zaoferować kompleksowe rozwiązanie w zakresie infrastruktury ładowania. Dla naszych klientów to bardzo ważne, że zarówno autobusy elektryczne, jak i infrastrukturę do ich ładowania mogą zamówić u jednego producenta. Oczywiście, działamy w tym zakresie z polskimi firmami skupionymi m.in. w klastrze 'Polski Autobus Elektryczny', którego jesteśmy liderem" - powiedział wiceprezes Zbigniew Palenica, cytowany w komunikacie.

Poza dostarczeniem pojazdów kontrakt zakłada również budowę infrastruktury, która umożliwi ładowanie autobusów zarówno w dzień podczas kursów na trasie, jak i na terenie zajezdni, dodano.

"Elektryczne Solarisy wyposażone będą w tzw. pantograf odwrócony, który umieszczony będzie na ładowarce i będzie się obniżać do dachu pojazdu. W ten sposób będzie można naładować pojazd w ciągu kilku minut podczas przerwy na przystanku lub na końcu linii. Oprócz ładowania pantografowego, autobus będzie standardowo wyposażony w złącze ładowania typu Plug-In, które przeznaczone jest do wolniejszego ładowania baterii podczas dłuższego postoju" - czytamy dalej.
Elektryczne autobusy Solaris Urbino 12 electric wyposażone zostaną w baterie Solaris High Power o pojemności 87,6 kWh. Ponadto autobusy zostaną wyposażone w wiele udogodnień dla kierowców i pasażerów. m.in.: w klimatyzację, oświetlenie LED, rampę dla osób niepełnosprawnych czy funkcję "przyklęku" ułatwiającą wsiadanie i wysiadanie z autobusu. Ponadto rzeszowskie Solarisy będą posiadać rozbudowany system informacji pasażerskiej z zapowiedzą głosową, a pasażerowie będą mogli skorzystać z dostępu do internetu poprzez WiFi, dodano.

Solaris Bus & Coach S.A. to czołowy w Europie, polski producent pojazdów komunikacji miejskiej: autobusów, trolejbusów i tramwajów. Do tej pory firma dostarczyła do 32 państw na świecie blisko 15 000 pojazdów.