Zgodnie z informacją PKP PLK przez miesiąc zamknięty był odcinek Opoczno Południowe – Knapówka /Włoszczowa. W efekcie np. czas podróży na trasie Warszawa – Kraków w zależności od pociągu był dłuższy od kilkunastu minut do ponad godziny. Natomiast czas przejazdu między stolicą a Katowicami był dłuższy o około 40 min. W czasie przerwy wybudowano nowy posterunek techniczny w Pilichowicach, zamontowano 34 rozjazdy oraz wywieszono prawie 50 km sieci trakcyjnej.
W komunikacie podano, że nowy posterunek w Pilichowicach podzielił szlak Opoczno Południowe - Olszamowice na dwa odcinki, dzięki czemu zwiększa się przepustowość linii. "Zapewniona jest także sprawniejsza obsługa składów w sytuacjach zamknięcia jednego z torów. Posterunek Pilichowice nadzorowany jest już z nowej nastawni wyposażonej w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem. Zabudowane 4 rozjazdy mają takie parametry, które pozwolą w przyszłości na przejazd pociągów nawet z prędkością 230 km/h" - napisano.
Dodano, że na stacji technicznej w Olszamowicach zamontowano nowe urządzenia sterowania i wymieniono 15 rozjazdów. Budowana jest też nowa nastawnia. Natomiast na stacji Włoszczowa Północ wybudowano nową nastawnię wyposażoną w nowoczesne urządzenia sterowania ruchem. Trwają prace przy obiektach dla pasażerów.
"Sprawnie przeprowadzone prace na Centralnej Magistrali Kolejowej pozwolą na wygodniejsze i szybsze połączenia między kluczowymi ośrodkami w kraju. W przyszłości pozwolą na podniesienie prędkości na modernizowanym odcinku nawet do 230 km/h. Pasażerowie zyskają nie tylko wyższy komfort podróży po CMK, ale także lepszą jakość obsługi na stacji Włoszczowa Północna" – mówił, cytowany w komunikacie, wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel.
Jak poinformowano, wartość realizowanych na CMK projektów to 162 mln zł.
Dodano, że PLK prowadzą na Centralnej Magistrali Kolejowej pięć projektów: modernizacje stacji Olszamowice i Włoszczowa Północ, prace przy budowie posterunku w Pilichowicach oraz wymianę sieci trakcyjnej na szlakach: Idzikowice - Opoczno Południe oraz Opoczno Południe – Olszamowice. Prace trwają od marca i zakończą się do końca roku. Prace trwają od marca i zakończą się do końca roku.
Spółka zapewniła, że większość robót była i jest realizowana bez ograniczeń w ruchu pociągów. Poziom zaawansowania wszystkich zadań zbliża się do 70 proc. "Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych na CMK, po zakończeniu wszystkich prac, zwiększą możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200, a następnie 230 km/h. Obecne zadania są częścią większego projektu: +Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II+" - czytamy w komunikacie.