statystyki

Yahoo! To już koniec pioniera internetu

autor: Tomasz Jóźwik26.07.2016, 07:43; Aktualizacja: 26.07.2016, 09:49
komputer-haker-internet

Na polskim rynku pakietyzacja usług polega w ostatnich latach na łączeniu oferty telekomunikacyjnej z usługami finansowymi, sprzedażą energii czy gazuźródło: ShutterStock

Po sześciu miesiącach negocjacji Verizon kupił portal za 4,8 mld dol. Transakcja wpisuje się w trend pakietyzacji usług przez firmy telekomunikacyjne.

Po ponad dwóch dekadach funkcjonowania jako samodzielny portal, który dla pierwszej generacji internautów stanowił drzwi do sieci, Yahoo! schodzi ze sceny. Verizon, największy amerykański operator telefonii bezprzewodowej, kupił dostęp do miliarda użytkowników, którzy każdego miesiąca odwiedzają serwisy informacyjne, sportowe, biznesowe i używają kont pocztowych. Dla Verizona to kontynuacja strategii rozbudowy internetowego ramienia firmy. W zeszłym roku operator telekomunikacyjny za 4,4 mld dolarów przejął serwis AOL. AOL jeszcze w poprzedniej dekadzie był jednym z głównych rywali Yahoo!, ale w ostatnich latach mocno tracił na popularności.

Dzięki tym dwóm transakcjom Verizon, który oprócz świadczenia usług telekomunikacyjnych stawia na rozwój aplikacji mobilnych i technologii reklamy dla urządzeń przenośnych oraz wideo, zamierza mocniej powalczyć o wyceniany na 187 mld dol. rynek reklamy online.

– Ta transakcja wpisuje się w widoczny i w Stanach Zjednoczonych, i w Europie trend, zgodnie z którym firmy telekomunikacyjne starają się zaoferować swoim klientom coraz szerszy pakiet usług. To z jednej strony pozwala im mocniej wiązać ze sobą klientów, z drugiej zaś dywersyfikować źródła przychodów – uważa analityk z Haitong Banku Konrad Księżopolski.


Pozostało jeszcze 60% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (2)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane