statystyki

UOKiK broni konsumentów. Koniec z reklamami "LTE bez limitu danych", gdy transfer ulega zmniejszeniu

autor: Patryk Słowik02.02.2017, 07:37; Aktualizacja: 02.02.2017, 09:06
telefon, konsument

Eksperci zwracają uwagę na wymiar kary. Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów prezes UOKiK nałożył bowiem sankcje finansowe w wysokości 30,7 mln zł na Polkomtel oraz 9,7 mln zł na Cyfrowy Polsat (przy czym dotyczy ona także innego naruszenia – reklamy abonamentu telewizyjnego).źródło: ShutterStock

Przedsiębiorca nie może reklamować swojej usługi dostępu do internetu jako „LTE bez limitu danych”, jeśli po przekroczeniu określonego progu prędkość połączenia spada do wartości uniemożliwiającej swobodne korzystanie z sieci (tzw. lejek). Wynika tak z wczoraj opublikowanych decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie Polkomtela i Cyfrowego Polsatu.

Przypomnijmy: przedsiębiorcy w połowie 2014 r. prowadzili intensywną kampanię reklamową, w której zapewniali, że w zamian za stałą miesięczną opłatę konsumenci będą mogli do woli korzystać z szybkiego dostępu do internetu. Szybko okazało się jednak, że najchętniej korzystający z usługi konsumenci po krótkim czasie mieli ucinany transfer danych.

– Rzeczywiste warunki oferty różniły się od tych prezentowanych w reklamach. Oczywiście reklama może przybierać różne konwencje, m.in. uproszczenia czy żarty. Nie może jednak wprowadzać w błąd co do oferty – wyjaśnia prezes UOKiK Marek Niechciał.

A tak jego zdaniem było w przypadku promowania produktu jako czegoś bez limitu, podczas gdy w praktyce restrykcyjne ograniczenie w korzystaniu z usługi istniało. Potwierdzają to skargi konsumentów, których wpłynęły do różnych urzędów, w tym właśnie UOKiK, setki.

„Niestety mniej więcej po miesiącu użytkowania internetu okazało się, że posiada on limity danych, po przekroczeniu których internet znacząco spowalnia (niekiedy do prędkości około 32 kb/s lub nawet poniżej, co uniemożliwia swobodny dostęp do sieci)” – wskazał jeden z użytkowników z Puław.


Pozostało 65% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (6)

  • waters(2017-02-02 13:19) Zgłoś naruszenie 21

    Tak czy inaczej oferta całkiem spoko, choć ja mam akurat aero2 jeśli chodzi o neta to używam go nawet w domu.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Puławiak(2017-02-02 14:52) Zgłoś naruszenie 10

    W Puławach jest problem z odbiorem Internetu, niezaleźnie od operatora

    Odpowiedz
  • Kot(2017-02-03 18:41) Zgłoś naruszenie 11

    Polkomtel? Nigdy w życiu! na szczęście procedura zmiany operatora jest szybka i przyjemna. Taki sam "operator" jak Orange...

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Alek(2017-02-27 21:15) Zgłoś naruszenie 00

    A ja tam na ich internet nie narzekam. Bardzo dobry mają. Korzystam od kilku lat i na prawdę przyzwyczaiłem się już do Plusa, że nie mam zamiaru go na nic zmieniać.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane