– Jest to sytuacja porównywalna z danymi z 2011. Firmy motoryzacyjne płaciły nieznacznie więcej od pozostałych przedsiębiorstw – komentuje Renata Kucharska-Kawalec z Sedlak & Sedlak. Przewaga ta jest widoczna w przypadku wynagrodzeń podstawowych, które w branży motoryzacyjnej były wyższe średnio o ok. 6% od stawek oferowanych w pozostałych sektorach. W przypadku płac całkowitych różnica ta była mniejsza i wynosiła średnio 4%. – Okazuje się, że wynagrodzenia zmienne były proporcjonalnie niższe w firmach automotive w porównaniu do ogółu analizowanych zakładów – dodaje specjalistka z Sedlak & Sedlak.
Jak kształtowały się różnice pomiędzy wynagrodzeniem całkowitym na wybranych poziomach stanowisk w branży motoryzacyjnej na tle pozostałych branż? – Jedynie brygadziści oraz wiodący pracownicy fizyczni zatrudnieni w sektorze automotive otrzymywali stawki niższe od płac zanotowanych we wszystkich badanych firmach. Na pozostałych poziomach stanowisk wynagrodzenia w motoryzacji były wyższe od przeciętnej stawki oferowanej w przedsiębiorstwach z pozostałych branż – mówi Kucharska-Kawalec.
Raport płacowy Sedlak & Sedlak 2012 zawiera informacje o płacach 129 323 osób na 347 stanowiskach. Dane pochodzą z 321 zakładów z całej Polski i obejmują okres od maja 2011 do kwietnia 2012 roku. Raport został wydany przez firmę Sedlak & Sedlak – najstarszą polską firmę działającą w branży HR.