"Dokładnie rok temu uruchomiliśmy platformę cdp.pl mając w ofercie niewiele ponad 30 gier. Dzisiaj, z 3 tysiącami różnych produktów jesteśmy jednym z liderów na polskim rynku cyfrowej dystrybucji, który dopiero się kształtuje, ale też bardzo szybko rośnie" - powiedział członek zarządu i dyrektor zarządzający CDP.pl Michał Gembicki, cytowany w komunikacie.
Podkreślił, że wprowadzając ofertę filmową spółka nie chce rywalizować z serwisami VoD, "bo nie jesteśmy telewizją na życzenie".
"W najbardziej naturalny sposób kupione u nas filmy stają się własnością kupującego na zawsze. Już na starcie mamy bardzo mocne tytuły, a ofertę będziemy bardzo dynamicznie rozbudowywać" – powiedział Gembicki.
Na początek w ofercie serwisu znalazło się 50 tytułów z katalogów wydawniczych Kino Świat, Vision i Solopan. Miłośnicy filmów wśród dostępnych pozycji znajdą zarówno kultowe klasyki, polskie przeboje ostatnich lat oraz horrory, filmy anime, czy seriale.
Spółka podkreśla też w komunikacie, że w ciągu pierwszych 12 miesięcy oferta cdp.pl poszerzyła się z 1 kategorii i 36 gier do blisko 3 tysięcy tytułów w 4 kategoriach rynku nowoczesnej kultury i rozrywki. Serwis został odwiedzony ponad 3 mln razy, użytkownicy ściągnęli ponad 300 TB danych, a każdy z nich na swojej wirtualnej półce posiada średnio 21 tytułów - gier i e-booków.
CDP.pl jest też dystrybutorem gier oraz filmów na DVD oraz blu-Ray a także gier karcianych i planszowych.
W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG, GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier (ponad 7,5 mln ściągniętych gier) oraz CDP.pl - dystrybutor gier wideo (m. in.: Blizzard, Sega) oraz filmów DVD/Blu-ray (m. in.: Disney, Discovery) w Polsce.