"W pierwszym kwartale 2013 r. producenci sprzedali w Polsce około 375 tys. tabletów. Rok wcześniej było to jeszcze tylko 87 tys. sztuk" - powiedział analityk IDC Damian Godos, cytowany przez "Rzeczpospolitą".
"W ubiegłym roku w naszym kraju sprzedano 880 tys. tabletów, a w 2013 roku liczba ta może wzrosnąć do 1,8 mln sztuk – prognozuje IDC, jak podała "Rz".
Jednocześnie w pierwszych trzech miesiącach tego roku sprzedano 480 tys. laptopów. "Jeszcze chwila, a skala sprzedaży obu tych produktów się zrówna. To oczywisty dowód na to, że mamy w Polsce boom na tablety" - twierdzi Godos.
Pod koniec lutego ISBnews podawało szacunki firmy Asbis Enterprises Plc, która już wtedy szacowała potencjał sprzedaży na polskim rynku tabletów na 1,8 mln sztuk w 2013 roku.