Google, który kupił Motorolę Mobility w 2011 roku, szuka sposobu na wskrzeszenie tej niegdyś popularnej marki. Jednym z pomysłów jest stworzenie zupełnie nowej, unikatowej serii telefonów – X-Phone. Czym będą się one różniły od konkurencyjnych smartfonów Samsunga, Apple’a i LG?
Otóż według nieoficjalnych informacji Google chce umożliwić każdemu użytkownikowi personalizację telefonu przed jego zakupem. Nie chodzi tu jedynie o dostosowanie systemu Android ( oraz zainstalowanych aplikacji i widgetów) do potrzeb użytkownika. Pomysł jest znacznie ciekawszy. Google chce dać swoim klientom możliwość zdecydowania o wyglądzie telefonu, a także o jego podzespołach – ilości pamięci operacyjnej, szybkości procesora etc. Mówiąc krótko – praktycznie każdy telefon z serii X-Phone będzie produktem jednym w swoim rodzaju.
Czy nowy pomysł Google’a okaże się strzałem w dziesiątkę, przekonamy się już wkrótce. Nieoficjalnie mówi się, że premiery telefonu z serii X Phone możemy spodziewać się nawet przed wakacjami.
Możliwe, że dla giganta z Mountain View będzie do ostatnia szansa na uratowanie Motoroli przed całkowitym upadkiem. W drugim półroczu strata operacyjna Motoroli Mobility wyniosła 850 mln dolarów.