Dostawy tabletów na całym świecie osiągnęły w trzecim kwartale poziom 27,8 mln egzemplarzy – wynika ze wstępnych szacunków firmy International Data Corporation (IDC), która co kwartał przeprowadza badania tego rynku.

W porównaniu z poprzednim rokiem rynek tabletów zanotował wzrost o 49,5 proc., w relacji do drugiego kwartału 2012 roku wzrost wyniósł 6,7 proc. W istotny sposób zwiększyły się dostawy tabletów z systemem operacyjnym Android, gdzie ton nadawały Samusng Electronics i Amazon, kosztem urządzeń Apple’a – relacjonuje portal advanced-television.com.

“Po bardzo dobrym drugim kwartale, Apple doświadcza wolniejszego wzrostu zarówno w segmencie konsumenckim, jak i komercyjnym (włączając oświatę)” – podkreśla Tom Mainelli, dyrektor ds. badań w IDC – „Naszym zdaniem znaczna część konsumentów zainteresowana kupnem tabletów Apple’a przeczekiwała w trzecim kwartale do czasu pojawienia się informacji o nowym iPadzie mini. Teraz, gdy już zaczęły się jego dostawy, podobnie jak pełnowymiarowego iPada czwartej generacji, uważamy, że Apple będzie miał bardzo dobry kwartał. Ale stosunkowo wysoka cena wyjściowa modelu mini – 329 dolarów – pozostawia spore pole do manewru dla dostawców tabletów z systemem Android, zwłaszcza po sukcesach osiągniętych w trzecim kwartale”.

Spowolnienie dostaw przez Apple doprowadziło do wyraźnego spadku udziału firmy w globalnym rynku tabletów z 65,5 proc. w drugim kwartale do 50,4 proc. w trzecim kwartale. W rezultacie zyskała cała piątka pozostałych producentów, na czele z Samsungiem. Południowokoreański koncern dostarczył w minionym kwartale 5,1 mln tabletów, co oznacza wzrost o 115 proc. w porównaniu z okresem kwiecień-czerwiec i aż o 325 proc. w porównaniu z trzecim kwartałem zeszłego roku, kiedy na rynek trafiło `1,2 mln tabletów koreańskiej firmy.

Do światowej czołówki producentów tabletów zaliczają się jeszcze Amazon, ASUS i Lenovo.