Dostawy tabletów na globalny rynek powiększyły się w drugim kwartale 2012 roku do 25 mln egzemplarzy wobec 18,7 mln sztuk oferowanych podczas pierwszych trzech miesięcy roku – wynika z danych firmy badawczej IDC.

Dzięki wprowadzeniu do sprzedaży iPada trzeciej generacji jego producent, koncern Apple, zachował pozycję bezspornego lidera z 68,2-proc. udziałem w rynku. Ale chociaż Asustek Computer i Samsung Electronics pozostają daleko w tyle mając –odpowiednio – po 3,4 proc. i 9,6 proc. rynku, to obie azjatyckie firmy zanotowały zdecydowanie wyższe tempo wzrostu sprzedaży niż potentat z Doliny Krzemowej.

Apple oparł swoją strategię na nowej wersji iPada, bijąc w minionym kwartale swój rekord sprzedaży z czwartego kwartału 2011 roku. Większość klientów nadal przedkłada produkt Apple nad rywalami – mówi Tom Mainelli, dyrektor badań urządzeń mobilnych firmy IDC.

Apple sprzedał w minionym kwartale 17 mln iPadów w porównaniu z 11,8 mln sztuk w poprzednim kwartale i znacznie powyżej 15,4 mln w czwartym kwartale 2011 roku. Samsung dostarczył na rynek 2,4 mln takich urządzeń wobec 1,1 mln sztuk przed rokiem.

Amazon nieco poprawił się sprzedając 1,2 mln tabletów, a Asustek znalazł nabywców na 855 tys. sztuk zamiast 397 tys, egzemplarzy przed rokiem. Acer jako jedyny z czołowej piątki zanotował znaczny spadek sprzedaży – z 629 tys. przed rokiem do 385 tys.. egzemplarzy w minionym kwartale.

Eksperci IDC spodziewają się dalszego zaostrzenia konkurencji na rynku tabletów w drugim półroczu 2012.