Jak donosi firma GfK, Apple jest bezkonkurencyjny w budowaniu wierności marki. Bo okazuje się, że użytkownicy gadżetów Applea są absolutnie przywiązani do nich.

Z badania przeprowadzonego przez GfK wynika, że aż 84 procent użytkowników iPhona odpowiedziałoby "tak" na pytanie, czy wybraliby go ponownie. Dzięki temu firma wypada najlepiej w stosunku do innych podobnych marek w kwestii lojalności konsumentów wobec brandu.

Bo tylko 60 proc. korzystających ze smartfonów Googla z systemem operacyjnym Android powiedziało, że w przyszłości zostanie przy tym systemie. Jeszcze mniej, bo zaledwie 48 proc. użytkowników Blackberry zadeklarowało lojalność wobec tego brandu.

Wierność klientów Apple wobec swojej ukochanej marki przekłada się oczywiście na doskonałe wyniki finansowe i, od 2007 roku, niemal stały wzrost sprzedaży.

Właśnie od tego roku, od czasu premiery iPhona rozpoczął się absolutny boom na gadżety Apple. I nawet, jak wynika z danych firmy IDC, kiedy w ostatnim kwartale zeszłego roku rozwój rynku spadał, sprzedaż Apple wzrosła o 49 proc.

Ryan Garner, analityk firmy GfK stwierdził, że trwający właśnie wyścig o pozycję na rynku będzie miał znaczenie w przyszłości. A to dlatego, że średnio 63 proc. użytkowników nie zmienia marki, obniżając tym samym szanse na szybkie zmiany na rynku.

Garner powiedział również, że prężny rozwój Androida i pojawienie się nowego Microsoft Windows, który jest zbliżony obsługą do tabletu i komputera pozostawia jeszcze szansę dla innych graczy na rynku.