statystyki

Podróże przyszłości: Wielkie ambicje i niemałe problemy [Impact mobility rEVolution]

autor: Grzegorz Kowalczyk16.10.2019, 07:33; Aktualizacja: 16.10.2019, 09:31
Polska stoi zatem przed podwójnym wyzwaniem – musi nadrobić ubiegłowieczne zaległości i dekady zaniedbań, a jednocześnie dotrzymać kroku zmianom i obostrzeniom klimatycznym.

Polska stoi zatem przed podwójnym wyzwaniem – musi nadrobić ubiegłowieczne zaległości i dekady zaniedbań, a jednocześnie dotrzymać kroku zmianom i obostrzeniom klimatycznym.źródło: ShutterStock

Samochody ładowane prądem są ważne, ale nie są już żadną innowacją.

Tegoroczny Impact mobility rEVolution pokazał, że samorządy, spółki Skarbu Państwa, firmy prywatne i organizacje pozarządowe mają aspiracje, by uczestniczyć w rewolucji transportowej. Elektryki mają stać się możliwie szybko jednym z głównych środków transportu – dzięki rozbudowywanej infrastrukturze ładowania, bonusom takim jak możliwość bezpłatnego parkowania i przede wszystkim niższym kosztom. Volkswagen ID.3, po raz pierwszy zaprezentowany w Polsce właśnie podczas Impact rEVolution ’19, ma już niebawem odegrać rolę elektrycznego golfa i umożliwić zwykłym ludziom korzystanie z dobrodziejstw niespalinowego zasilania. Cena wszystkich pojazdów ma spadać – według prognoz Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE), odpowiadający jeszcze w 2015 r. za niemal trzy piąte ceny pojazdu koszt baterii, 10 lat później, tj. w 2025 r., ma stanowić zaledwie 20 proc. całej kwoty. W tym samym czasie, zdaniem PIE, Polska ma stać się państwem dysponującym trzecią największą flotą autobusów elektrycznych w Europie zaraz po Francji i Wielkiej Brytanii. Dziś specjaliści zajmujący się transportem myślą już nad kolejnymi elementami zeroemisyjnej układanki. Równie ważne jak liczba zeroemisyjnych pojazdów jest to, aby energia w ich akumulatorach pochodziła z możliwie czystego źródła. Dlatego np. – jak podkreślał w Katowicach prezes Tauronu Filip Grzegorczyk – celem firmy jest 66 proc. energii produkowanej przez OZE do 2030 r.


Pozostało 63% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane