statystyki

Podróże przyszłości: Wielkie ambicje i niemałe problemy [Impact mobility rEVolution]

autor: Grzegorz Kowalczyk16.10.2019, 07:33; Aktualizacja: 16.10.2019, 09:31
Polska stoi zatem przed podwójnym wyzwaniem – musi nadrobić ubiegłowieczne zaległości i dekady zaniedbań, a jednocześnie dotrzymać kroku zmianom i obostrzeniom klimatycznym.

Polska stoi zatem przed podwójnym wyzwaniem – musi nadrobić ubiegłowieczne zaległości i dekady zaniedbań, a jednocześnie dotrzymać kroku zmianom i obostrzeniom klimatycznym.źródło: ShutterStock

Samochody ładowane prądem są ważne, ale nie są już żadną innowacją.

Tegoroczny Impact mobility rEVolution pokazał, że samorządy, spółki Skarbu Państwa, firmy prywatne i organizacje pozarządowe mają aspiracje, by uczestniczyć w rewolucji transportowej. Elektryki mają stać się możliwie szybko jednym z głównych środków transportu – dzięki rozbudowywanej infrastrukturze ładowania, bonusom takim jak możliwość bezpłatnego parkowania i przede wszystkim niższym kosztom. Volkswagen ID.3, po raz pierwszy zaprezentowany w Polsce właśnie podczas Impact rEVolution ’19, ma już niebawem odegrać rolę elektrycznego golfa i umożliwić zwykłym ludziom korzystanie z dobrodziejstw niespalinowego zasilania. Cena wszystkich pojazdów ma spadać – według prognoz Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE), odpowiadający jeszcze w 2015 r. za niemal trzy piąte ceny pojazdu koszt baterii, 10 lat później, tj. w 2025 r., ma stanowić zaledwie 20 proc. całej kwoty. W tym samym czasie, zdaniem PIE, Polska ma stać się państwem dysponującym trzecią największą flotą autobusów elektrycznych w Europie zaraz po Francji i Wielkiej Brytanii. Dziś specjaliści zajmujący się transportem myślą już nad kolejnymi elementami zeroemisyjnej układanki. Równie ważne jak liczba zeroemisyjnych pojazdów jest to, aby energia w ich akumulatorach pochodziła z możliwie czystego źródła. Dlatego np. – jak podkreślał w Katowicach prezes Tauronu Filip Grzegorczyk – celem firmy jest 66 proc. energii produkowanej przez OZE do 2030 r.


Pozostało jeszcze 63% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane