Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 z napędem na wszystkie koła z pięcioma blokadami dyferencjałów, reduktorem, osiami portalowymi, silnikiem AMG V8 biturbo o mocy 400 kW (544 KM) i wyglądem prawdziwego twardziela. Nie jest to jednak tylko maszyna, stworzona do zmagań w Rajdzie Dakar. W luksusowej kabinie sygnowanej przez AMG pasażerowie mogą cieszyć się najwyższym komfortem bez względu na krajobraz i pogodę. Ekskluzywny charakter modelu podkreśla przestrzeń ładunkowa wykończona drewnem bambusowym.
Niemal gotowy do produkcji Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 łączy to, co najlepsze w szerokiej gamie klasy G. Z odmiany cywilnej czerpie ponad 30 lat doświadczenia na scenie aut terenowych, z niej też pochodzi nowoczesna koncepcja kokpitu z dużym, umieszczonym centralnie wyświetlaczem. Wytrzymałość i praktyczność w terenie to cechy odziedziczone po wersjach wojskowych, a znakomity silnik oraz luksusowe wyposażenie dostarcza sportowy oddział Mercedes-AMG.
Wystarczy krótkie spojrzenie w dane techniczne G 63 AMG 6x6 i wszystko jasne - to samochód, który sprawdzi się nawet na końcu świata. Napęd na wszystkie koła, skrzynia rozdzielcza z reduktorem, osie portalowe i pięć blokad mechanizmów różnicowych, a do tego system kontroli ciśnienia w ogumieniu pozwalający w rekordowo krótkim czasie korygować podczas jazdy ciśnienie w ogromnych, 37-calowych oponach - wszystkich tych elementów na próżno szukać w konwencjonalnych autach terenowych.
W rezultacie G 63 AMG 6x6 może z łatwością mierzyć się z najwyższymi pustynnymi wydmami. Piaszczyste i górskie szlaki nie są w stanie wytrącić go z równowagi, a przeprawa przez rzekę jest dziecinnie prosta dzięki głębokości brodzenia sięgającej 1 metra. Zdumiewające są również osiągi i lekkość, z jaką 3,85-tonowy pikap przyspiesza na asfalcie.
Dwa zbudowane dotychczas egzemplarze G 63 AMG 6x6 powstały pod przewodnictwem projektantów Mercedes-Benz. O tym, czy model trafi do niskoseryjnej produkcji, zadecydują opinie zebrane podczas prezentacji. Wszystkie projekty spod znaku "G" powstają w dziale rozwoju klasy G w austriackim Graz. To tam od 1979 roku produkowane są cywilne i użytkowe egzemplarze modelu.