Pociąg jest jednym z pięciu składów, które docelowo będą wozić pasażerów na Dolnym Śląsku. Prędkość ponad 201 kilometrów udało się uzyskać podczas specjalnych testów na torze Centralnej Magistrali Kolejowej.
W ten sposób chcieliśmy sprawdzić czy systemy i zespoły wbudowane w tym pojeździe będą mogły być wykorzystywane w przyszłości do budowy pojazdów na wyższe prędkości.
Wszystkie urządzenia zadziałały poprawnie i bez zastrzeżeń - powiedział Józef Michalik, dyrektor marketingu w firmie Newag. Z perspektywy pasażera oznacza to skrócenie czasu podróży. Warunkiem jest jednak tutaj poprawa infrastruktury kolejowej - dodaje Józef Michalik.
Koszt pięciu składów pociągów 31WE zamówionych przez Dolnośląskie Koleje to 100 mln zł. Pojazdy są docelowo przystosowane i przeznaczone do prędkości 160 kilometrów na godzinę.