statystyki

Chińska ofensywa drogowa. W przetargach na ekspresówki mamy wysyp ofert z Państwa Środka

autor: Krzysztof Śmietana30.09.2020, 11:57; Aktualizacja: 30.09.2020, 11:58
GDDKiA liczy, że podobne spory uda się znacznie ograniczyć dzięki wprowadzeniu modelu certyfikacji firm.

GDDKiA liczy, że podobne spory uda się znacznie ograniczyć dzięki wprowadzeniu modelu certyfikacji firm.źródło: ShutterStock

Aż o 41 proc. tańsza od kosztorysu urzędników była oferta złożona w poniedziałek przez firmę China State Construction Engineering Corporation. Propozycja dotyczyła budowy trasy S19 z Lublina do Lubartowa, która jest częścią mocno wspieranej przez rząd drogi Via Carpatia.

Wprawdzie wszystkie zgłoszenia miały wartość poniżej szacunków drogowców, ale ta zgłoszona przez Chińczyków (663 mln zł) była aż o 172 mln tańsza od kolejnej, zaproponowanej przez portugalską firmę Mota Engil. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiada teraz, że dokładnie prześwietli ofertę przedsiębiorstwa z Azji. Sprawdzi m.in., czy nie przedstawiło ono rażąco niskiej ceny. Urzędnicy przyznają też, że bacznie przyglądają się chińskim firmom budowlanym po złych doświadczeniach sprzed niemal 10 lat z firmą Covec, która porzuciła wówczas budowę dwóch odcinków autostrady A2 z Łodzi do Warszawy.

Tymczasem w ostatnim czasie mamy prawdziwy wysyp ofert z Chin w przetargach na realizację szybkich tras. I często cena za roboty jest niezwykle niska.


Pozostało 77% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie