statystyki

Kolejne ograniczenia dla silników benzynowych i diesli

autor: Grzegorz Kowalczyk30.09.2020, 11:27; Aktualizacja: 30.09.2020, 11:28
Samochód, kierowca

Interesujące jest też, na jakie konkretne regulacje w tym zakresie przełoży się ubiegłotygodniowa chińska deklaracja o neutralności węglowej do 2060 r.źródło: ShutterStock

Rząd brytyjski chce zakończenia sprzedaży aut spalinowych w 2030 r., a Kalifornia w 2035 r. Zbliża się też decyzja Komisji Europejskiej w tej sprawie.

Londyn pod koniec roku ma przedstawić nowy plan dotyczący elektromobilności. Według dziennika „The Guardian” zrobiłby to już teraz, gdyby nie rosnąca liczba przypadków COVID-19. W dokumencie data wprowadzenia zakazu sprzedaży aut spalinowych ma być przyśpieszona o 10 lat z zakładanego dotąd 2040 r. Rządowi zależy, by odbicie po pandemii nakierować od razu na ścieżkę zielonej gospodarki. Ma to być droga do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r.

Wielka Brytania podąża drogą wytyczoną przez inne rządy – europejskim liderem pozostaje Norwegia, która zapowiedziała, że sprzedaż tradycyjnych napędów zakończy już za pięć lat (w kwietniu już co 10. pojazd na tamtejszych drogach był w pełni elektryczny).


Pozostało 83% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie