statystyki

Ubera przemiana w firmę taksówkową

autor: Krzysztof Śmietana15.11.2018, 09:00; Aktualizacja: 15.11.2018, 09:05
Uber na razie wyraża jednak duże niezadowolenie

Uber na razie wyraża jednak duże niezadowolenieźródło: ShutterStock

Pod presją licencjonowanych przewoźników rząd zamierza tak zmienić przepisy, by kierowcy chcący wozić pasażerów też musieli zdobyć certyfikat , a zagraniczni pośrednicy płacili u nas podatki.

„Uber i Taxify znikną z Polski” – m.in. takie nagłówki pojawiły się w niektórych mediach pod koniec października, gdy wyszło na jaw, że Ministerstwo Infrastruktury opracowało nowy projekt zmian ustawy o transporcie drogowym. Propozycja pojawiła się tuż przed głośnym protestem taksówkarzy w stolicy.

– Nie ma ustawy, która uderza w Ubera. Główny jej cel to doprowadzenie do sytuacji, w której każdy ma równe szanse na rynku – mówi DGP minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Po wczytaniu się w projekt rzeczywiście można przyznać, że nie ma mowy o wprowadzaniu jakichkolwiek blokad, które miałyby definitywnie wykluczyć te firmy z polskiego rynku. Prawdą jest natomiast to, że propozycja wymusza na nich wprowadzenie radykalnych zmian w funkcjonowaniu.


Pozostało jeszcze 74% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama

Komentarze (1)

  • MałgośkaUm (2018-11-19 11:55) Zgłoś naruszenie 10

    nie wiem jak oni to rozwiążą mam nadzieję, że opti taxi z którym często z imprez wracam albo do pracy jeźdżę nie zniosą.. i nie będą stawek podwyższać bo z nich najlepiej się korzysta. Aplikacja fajna rzecz i szybko można przejazd zamówić.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie