Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zamierza wkrótce przedstawić znowelizowany plan budowy dróg. Pierwotny zakładał budowę 3,9 tys. km szybkich tras na 107 mld zł. Okazało się jednak, że to zbyt mała kwota, by zrealizować program w terminie, czyli do 2025 roku. Resort przesunie więc część inwestycji na później albo poprosi o wsparcie prywatnych partnerów.

"Zgłosiliśmy do Ministerstwa Rozwoju sześć inwestycji drogowych. Chcemy, by resort przeprowadził analizę możliwości wykonania ich w systemie publiczno-prywatnego partnerstwa (PPP)" - mówi wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit.Chodzi o projekty warte po kilka miliardów złotych. Jerzy Szmit wymienia m.in. metropolitalną obwodnicę Trójmiasta i trasę S6 Koszalin-Trójmiasto, szacując ich koszt przynajmniej na 5,7 mld zł.

Reklama