Z zestawienia przygotowanego przez portal Linkedin wynika, że dla brytyjskich studentów największą ambicją jest praca w branży modowej. W zestawieniu firm, w których studenci najczęściej poszukują pracy, na szczycie znalazł się rodzimy dom mody Burberry.
Na trzecim miejscu tego samego zestawienia znalazł się lifestylowy portal zakupowy ASOS. Miejsce siódme zajmuje luksusowa marka Harrods, zaś pierwszą dziesiątkę zamyka portal modowy Net-A-Porter.
Z preferencji przyszłych brytyjskich absolwentów uczelni wyższych wynika, że ich modowe ambicje mieszają się z chęcią pracy w mediach. Do najbardziej pożądanych firm w tej kategorii należy sieć brytyjskich stacji telewizyjnych ITV. Zawodowe ambicje studentów spełniałaby również praca dla Facebooka.
Zupełnie inaczej prezentują się światowe gusta studentów. Tu w przeciwieństwie do Brytyjczyków nie rządzi moda, a internet i branża technologiczna. Z badań nad światowymi preferencjami wynika, że najbardziej pożądaną firmą, w której studenci chcieliby się zatrudnić jest Google. W pierwszej trójce znalazły się również firma konsultingowa Accenture i Microsoft.
W pierwszej 10 najbardziej pożądanych "pracodawców" wskazano również: firmę IBM, Deloitte i PWC (miejsce 7.) - międzynarodowe sieci spółek handlowych świadczących profesjonalne usługi doradcze i audytorskie, markę HP, koncern Ernst&Young, amerykańską markę Oracle i Apple.