Boom na aplikacje trwa nadal. Chociaż w ostatnim czasie ten trend osłabł, to nadal prawie wszystkie firmy dostarczające produkty lub usługi myślą o aplikacjach na telefon bądź tablet. Tylko czy klienci naprawdę ich potrzebują?

Chętnie używamy aplikacji narzędziowych ułatwiających pracę i życie codzienne. Nie potrzebujemy natomiast aplikacji od firm, których produktów używamy. Zwłaszcza, jeśli takie aplikacje nie dostarczają nam wyjątkowych benefitów. Słowem – jeśli nie jesteś bankiem albo dużym programem lojalnościowym, w którym punkty można zbierać i wymieniać u ogromnej liczby partnerów, to twoja aplikacja jest niepotrzebna.

Nie chodzi jednak o to, by całkowicie ignorować ruch mobilny – to istotny i stale rosnący wycinek tortu. Do prezentowania swojej oferty czy strefy klienta w zupełności wystarczy dobrze zaprojektowany układ i design strony internetowej – technologia RWD.

Rozwiązanie to daje pełną funkcjonalność posługiwania się stroną i ułatwia zarządzanie usługami na urządzeniach mobilnych. To ostatnie możliwe jest dzięki skalowaniu informacji według przyjętych założeń ich istotności oraz dopasowującej się rozdzielczości grafik.

Stosowanie technologii stron responsywnych powoduje, że nie trzeba tworzyć aplikacji za kilka czy kilkadziesiąt tysięcy. Nie trzeba też przekonywać Klientów do pobrania i używania zewnętrznego narzędzia. Tym bardziej, że nikt już nie chce używać różnych aplikacji do różnych produktów bądź usług, z których korzysta. Koszt zaprojektowania i wdrożenia serwisu responsive web design jest często mniejszy niż koszt napisania porządnej dedykowanej aplikacji.

Reasumując, żyją jedynie aplikacje ułatwiające życie - do maili, komunikatorów, social mediów, banku, notatek itp. W innych wypadkach aplikacje warto zastąpić responsywnymi serwisami internetowymi, z których można korzystać zawsze i wszędzie.

Autor: www.gorilla.agency