statystyki

Piłka nożna na Facebooku? Jeff Bezos i Mark Zuckerberg ostrzą zęby na transmisje sportowe

autor: Adam Pawluć23.01.2018, 07:34; Aktualizacja: 23.01.2018, 13:14
Facebook od 2017 r. transmituje w USA niektóre mecze Ligi Mistrzów UEFA

Facebook od 2017 r. transmituje w USA niektóre mecze Ligi Mistrzów UEFAźródło: ShutterStock

Mecze Premier League na Facebooku lub Amazonie? Jeff Bezos i Mark Zuckerberg ostrzą zęby na transmisje sportowe.

Facebook oraz Amazon mogą się starać o prawa do transmitowania ligi angielskiej w latach 2019–2022. To kolejny element procesu dywersyfikacji oferty, który ma zapewnić internetowym gigantom przewagę nad konkurencją. Nic dziwnego, bowiem wśród 2 mld użytkowników Facebooka najpopularniejszym sportem jest właśnie piłka nożna.

– To tendencja, która przerodzi się w próbę wejścia na rynek mediów niekojarzonych dotąd z transmisjami sportowymi. Uważam, że w ciągu pięciu lat czeka nas swoista rewolucja, która zmieni rynek i doprowadzi do jego segmentacji – mówi Tomasz Redwan z zajmującej się m.in. marketingiem sportowym firmy REDSport. Facebook, żeby przygotować ofertę, zatrudnił Petera Huttona z Eurosportu. To m.in. dzięki niemu ta ostatnia spółka, należąca do Discovery Communications, zdobyła prawa do transmitowania igrzysk olimpijskich w latach 2018– 2024 za 1,3 mld euro.

Obydwie firmy mają czas na złożenie ofert do 9 lutego. Głównymi konkurentami Amerykanów są brytyjskie tradycyjne kanały sportowe BT Sport oraz Sky Sports. Jednak, jak podaje brytyjski dziennik „The Guardian”, właściciel praw do transmisji Premier League przygotował dwa pakiety. Jeden z nich zawiera możliwość nadawania symultanicznego, czyli prowadzenia relacji w kilku miejscach jednocześnie, co – jak stwierdza dziennik – nie znajduje się w kręgu zainteresowań brytyjskich płatnych nadawców.

Jak zauważają eksperci, trend skupowania praw do transmisji sportowych przez dużych graczy internetowych rozpoczął się od e-sportu, czyli rywalizacji w grach komputerowych. – Amazon i Facebook uczyły się obsługiwać licencje na e-sporcie. Do Amazona należy Twitch, czyli największa platforma do transmisji esportowych (260 mln aktywnych użytkowników miesięcznie), a Facebook kupił ostatnio na wyłączność prawa do transmisji rozgrywek ESL One, które odbędą się 24 lutego w Katowicach – wskazuje Piotr Bombol z firmy Gameset, zajmującej się marketingiem gamingowym i esportowym.


Pozostało 63% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane