statystyki

Reklama piwa dopiero po 23.00?

autor: Patrycja Otto30.01.2018, 07:46; Aktualizacja: 30.01.2018, 07:54
Reklama piwa tylko po 23.00?

Reklama piwa tylko po 23.00?źródło: ShutterStock

Resort zdrowia zamierza ograniczyć czas emisji piwnych spotów. Ma to być sposób na walkę z pijaństwem wśród młodzieży.

Obecnie browary mogą się reklamować w telewizji i radiu od 20.00 do 6.00 rano. W nowelizowanej ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi Ministerstwo Zdrowia zaproponowało skrócenie tego czasu o trzy godziny – od 23.00 do 6.00.

W ubiegłym tygodniu zakończono konsultacje publiczne i uzgodnienia międzyresortowe w tej sprawie. Podmioty biorące w nich udział nawołują do przeprowadzenia dokładnej analizy konsekwencji zmian, szczególnie że taka nie pojawiła się w ocenie skutków regulacji. Większość wątpi, by zmiana czasu emisji reklam ograniczyła picie alkoholu wśród młodzieży. Uszczupli natomiast finanse mediów, w tym mediów publicznych.


Pozostało jeszcze 78% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Dowiedz się więcej

Galerie

Polecane