Około 5,6 miliona Polaków aktywnie korzysta z aplikacji mobilnych swoich banków. Entuzjastów tej formy kontaktów wciąż przybywa. Nie ma się czemu dziwić: smartfon towarzyszy nam na każdym kroku i przyzwyczajamy się do załatwiania coraz większej liczby spraw za jego pośrednictwem. Jest więc szybko, łatwo i wygodnie, wystarczy trzymać się kilku prostych zasad. Jednak wszystkich zalet bankowości mobilnej jest znacznie więcej.

1. Przydatne rzeczy warto mieć zawsze pod ręką, szczególnie te, które pozwolą mieć pieniądze pod kontrolą

Zastanawiasz się czy na pewno stać cię na jakiś zakup? Nie pamiętasz, ile dokładnie w tym miesiącu wydałeś już pieniędzy? Instalując aplikację banku masz te informacje zawsze pod ręką. Nie musisz już obawiać się, że wydasz więcej niż powinieneś. Na bieżąco możesz kontrolować swoje wydatki i dbać o stan swoich finansów.

2. Przelew w dowolnym momencie

Reklama

Żyjemy coraz szybciej. Na co dzień mamy do załatwienia coraz więcej spraw. Nic dziwnego, że często o czymś zapominamy. Problem pojawia się, gdy chodzi np. o płatności za prąd czy telefon. Korzystając aktywnie z bankowości mobilnej możesz wykonywać przelewy zawsze i wszędzie. Zaległa płatność przypomniała ci się w drodze do pracy? Możesz zapłacić natychmiast, a nie czekać do powrotu do domu i znowu zapomnieć. – Staramy się robić wszystko, aby maksymalnie ułatwiać korzystanie z bankowości mobilnej. Dlatego w naszej aplikacji udostępniamy klientom opcję fotopłatności. Rachunki można zapłacić skanując kod QR z faktury. Potrzebne dane automatycznie załadują się do okienka z przelewem, więc nie trzeba ich wpisywać ręcznie, wystarczy kliknąć „zapłać” i już, przelew zrobiony – mówi Marta Dałkiewicz, Dyrektor Departamentu Digital w Getin Noble Banku.

3. Planuj, planuj, planuj

Reklama

Kluczem do sukcesu w finansach osobistych jest planowanie. Jeśli zależy ci na zapanowaniu nad domowym budżetem, powinieneś zadbać o zaplanowanie najważniejszych operacji. Dzięki bankowości mobilnej jest to bardzo proste: możesz ustawić zlecenia z datą przyszłą, sprawdzić bilans finansów, który szybko pokaże, czy w wybranym okresie jesteś na plusie czy na minusie i na ile jeszcze możesz sobie pozwolić.

4. Stały dostęp do pieniędzy

Smartfon mamy zawsze pod ręką. Raczej wyjdziemy z domu bez portfela niż bez telefonu. No właśnie. A co kiedy zapomnisz portfela i przypomni ci się o tym po zatankowaniu samochodu? Mając smartfon z zainstalowaną aplikacją mobilną bez problemu zapłacisz za zakupy BLIKIEM, telefonem dzięki płatnościom zbliżeniowym czy Google Pay. Zawsze możesz też wypłacić pieniądze z bankomatu bez użycia karty. – A jeśli mamy bardziej skomplikowany problem i potrzebujemy rozmowy z pracownikiem banku, nasza aplikacja mobilna Getin Mobile umożliwia szybsze i łatwiejsze łączenie z infolinią. Logując się do niej i wybierając połączenie z konsultantem, klient nie musi już podawać wszystkich danych identyfikacyjnych. Może szybko rozwiązać problem i mieć stały dostęp do sowich finansów – mówi Marta Dałkiewicz,

5. Bezpieczeństwo

Z badań wynika, że Polacy którzy nie chcą korzystać z bankowości mobilnej, kierują się głównie obawą o bezpieczeństwo swoich pieniędzy. Banki wychodzą tym obawom naprzeciw. Getin Bank w swojej aplikacji mobilnej proponuje logowanie do konta za pośrednictwem odcisku palca. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie musisz się obawiać, że jeśli zgubisz urządzenie, ktoś będzie mógł łatwo dostać się do twoich pieniędzy. Dodatkowo, aby wykonać większość wrażliwych transakcji, należy zatwierdzić je unikalnym kodem PIN. – Aplikacja Getin Banku umożliwia również czasowe zablokowanie karty płatniczej. Jeśli klient nie jest pewien, czy zgubił kartę, czy może tylko zostawił ją w domu, może ją zablokować czasowo. Kiedy się odnajdzie – szybko ją odblokuje i nie musi czekać na nową – dodaje Marta Dałkiewicz z Getin Bank.