Polska stała się jednym z najważniejszych dostawców części motoryzacyjnych na świecie. Samochody elektryczne są jednak prostsze od swoich kuzynów o napędzie spalinowym – średnio mają o 1/3 części mniej. Jak wpłynie to na kondycję branży w Polsce?
żródło: Dziennik Gazeta Prawna
Fabryki silników do aut, zatrudnienie w branży motoryzacyjnej
W Polsce działa blisko 1000 producentów części motoryzacyjnych, które łącznie zatrudniają 147,4 tys. osób, co stanowi 80 proc. miejsc pracy w przemyśle motoryzacyjnym.
Dane na podstawie raportu „rEVolucja za kulisami. Jak elektromobilność zmieni rynek dostawców sektora samochodowego” przygotowanego na zlecenie Fundacji Impact, organizatora konferencji Impact Mobility Revolution 2019
007KAL(2019-02-06 15:03) Zgłoś naruszenie 21
Jaśnie Ważny Pan Autor zamiast "napisać tekst bez treści" powinien wspomnieć "jak to jest już teraz - Polska staje się potentatem w produkowaniu/składaniu baterii akumulatorów do samochodów elektrycznych - i czy przypadkiem, w przyszłości samochód elektryczny (czyli dużo mniej sprawny energetycznie - analizując "od paliwa do energii przenoszonej na koła", a w konsekwencji generujący więcej "skumulowanego" CO2 i innych bardzo niebezpiecznych odpadów, które dzisiaj "Ci Lepsi" wywożą do Polski i/lub krajów afrykańskich) obroni się w miastach (bo najbrudniejsze elektrownie są poza miastami), a poza miastami dalej będziemy używać tanich nowych samochodów hybrydowych z silnikami spalinowymi (napędzającymi elektrownie lokalne samochodów) produkowanymi w Polsce....
Odpowiedz