FlightStats – amerykańska firma gromadząca informacje z branży lotniczej – ogłosiła doroczną listę linii lotniczych nagrodzonych za punktualność obsługi pasażerów. Wyróżnienia przyznano w ośmiu kategoriach. Zobacz, która linie okazały się najsolidniejsze.
.
1
Najbardziej punktualna grupa przewoźników.
Zwycięzca: Japan Airlines
Finaliści:
Air New Zealand, Alaska Airlines , Alitalia, ANA, COPA, Finnair
, Japan Airlines, KLM, Lufthansa oraz SAS.
W tym zestawieniu ujęto 15 grup przewoźników lotniczych, które łącznie wykonały w zeszłym roku 11,9 mln lotów. Wszystkie grupy uzyskiwały punktualność przynajmniej na poziomie 83 proc.
ShutterStock
2
Najbardziej punktualna tania linia lotnicza.
Zwycięzca: Thai Air Asia (91,42% odlotów i 90,85% przylotów o czasie)
Finaliści:
AirAsia, AirTran, Condor Flugdienst, Frontier Airlines, JetBlue Airways, Jetstar Airways, Southwest Airlines, Thai AirAsia, Virgin America oraz Vueling.
Metodologia rankingu stawiała wymaganie dostępności danych do analizy z przebiegu przynajmniej 90 proc. wykonanych lotów. Dwie największe tanie linie lotnicze na świecie – easyJet oraz Ryanair – nie spełniły tego kryterium, stąd nie zostały one ujęte w zestawieniu.
ShutterStock
3
Najbardziej punktualna linia w Europie
Zwycięzca: KLM (85,57% odlotów i 88,03% przylotów o czasie)
Finaliści:
Aeroflot, Air France, Alitalia, British Airways, Condor Flugdienst, Iberia, KLM, Lufthansa, SAS oraz SWISS.
10 topowych linii europejskich ujętych w zestawieniu wykonało w ubiegłym roku niemal 2 mln lotów.
Bloomberg / Nelson Ching
4
Najbardziej punktualna linia w Azji
Zwycięzca: Japan Airlines
Finaliści:
New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Japan Airlines, Jet Airways, Korean Air Lines, Qantas, Singapore Airlines, Thai Airways International oraz Virgin Australia International.
Bloomberg
5
Najbardziej punktualna linia w Ameryce Północnej
Zwycięzca: Alaska Airlines
Finaliści:
Air Canada, AirTran, Alaska Airlines, American Airlines, Delta Air Lines, JetBlue Airways, Southwest Airlines, United Airlines, US Airways oraz WestJet.
Do analizy zakwalifikowano 10 linii, które łącznie wykonały w 2013 r. niemal 5 mln lotów.
ShutterStock / Digital Media Pro / Shutterstock.com
6
Najbardziej punktualna linia w Ameryce Południowej
Zwycięzca: Copa Airlines (93,24% odlotów i 89,83% przylotów o czasie)
Finaliści:
Aerolineas Argentinas, Avianca, Azul, Copa Airlines, Gol, LAN Airlines oraz TAM Linhas Aereas.
Badanie regionu Ameryki Południowej objęło tylko 7 linii, najmniej w całym rankingu. Wynika to z faktu, że tylko tyle przewoźników z tego regionu spełniło warunek progowy, czyli dostępność danych o przynajmniej 70 proc. wykonanych lotach. W innych regionach świata przewoźnicy byli poddawani analizie z przebiegu przynajmniej 90 proc. wykonanych lotów.
ShutterStock
7
Najbardziej punktualna linia w Afryce i na Bliskim Wschodzie.
Zwycięzca: Gulf Air (93,65% odlotów i 90,73% przylotów o czasie)
Finaliści:
EgyptAir, El Al, Emirates, Ethiopian Airlines, Gulf Air, Qatar Airways, Royal Jordanian, Saudia, South African Airways oraz Turkish Airlines.
ShutterStock
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama