Porady

1 listopada 2016 r.

Islandia

Islandia: Jak tanio zwiedzać krainę gejzerów i Prince Polo? [PORADNIK]1 listopada 2016 r.

Po ostatnich Mistrzostwach Europy w piłce nożnej oczy całego świata zwróciły się w kierunku Islandii. Drużynie kibicowali nie tylko Islandczycy. To zainteresowanie, wydawałoby się, niepozorną wyspą na końcu świata otworzyło wielu ludziom oczy na to, jak atrakcyjnym jest miejscem. Wyprawa tam wiąże się niestety z dużymi kosztami, ale są sposoby, by odwiedzić Islandię i nie zbankrutować.

23 października 2016 r.

Narty 2017

Narty 2017: Poradnik dla początkujących23 października 2016 r.

Sezon narciarski 2017 jeszcze się nie rozpoczął i to najlepszy moment, by zacząć planować swój pierwszy zjazd na stoku. Potrzebny będzie dobrze dobrany sprzęt, strój, karnet na wyciąg (skipass) i kilka lekcji kogoś doświadczonego. Początki, jak zawsze, są trudne, ale zaraz po nich przychodzi przyjemność z odprężającej jazdy.

19 października 2016 r.

Jak przygotować ofertę turystyczną dla osób niepełnosprawnych19 października 2016 r.

Turystyka bez barier cieszy się coraz większą popularnością w Europie. Osoby niepełnosprawne potrzebują udogodnień, ale także rzetelnej informacji o ich dostępności. Projekt APP TOUR YOU dostarcza branży turystycznej rozwiązania szkoleniowe pozwalające zdobyć praktyczną wiedzę o tym, jakie informacje są potrzebne oraz w jaki sposób je gromadzić i prezentować potencjalnym klientom z niepełnosprawnościami.

21 sierpnia 2016 r.

Często rezerwujemy wyjazdy z dużym wyprzedzeniem, ponieważ kuszą nas atrakcyjne promocje

Gwarancja niezmiennej ceny: Koszty wyjazdu i tak mogą wzrosnąć 21 sierpnia 2016 r.

Kilka miesięcy temu wykupiłem na wrzesień wycieczkę do Włoch z dodatkową opcją gwarancji niezmiennej ceny. W ogólnych warunkach uczestnictwa dołączonych do umowy jest informacja, kiedy i dlaczego cena może być zmieniona – z powodu wzrostu kursów walut, kosztów transportu oraz podatków, opłat urzędowych i lotniskowych.

24 marca 2016 r.

Czy klient niewypłacalnego biura podróży może samodzielnie dochodzić od jego ubezpieczyciela zwrotu wpłat za niezrealizowaną imprezę turystyczną?

Problematyczne wypłaty dla klientów upadłych biur podróży24 marca 2016 r.

Czy klient niewypłacalnego biura podróży może samodzielnie dochodzić od jego ubezpieczyciela zwrotu wpłat za niezrealizowaną imprezę turystyczną? Czy też legitymacja w tej mierze przysługuje jedynie marszałkowi województwa? Na te pytania odpowiedzi udzielić ma Sąd Najwyższy (sygn. akt III CZP 18/16).

3 sierpnia 2015 r.

Przede wszystkim warto zacząć od wyjaśnienia terminu. First minute często bywa mylone z last minute. Ta druga promocja to wyprzedaż przez biuro podróży ostatnich miejsc w „ostatniej minucie”, czyli na kilka dni, a niekiedy nawet i kilka godzin przed początkiem imprezy wyjazdowej.

Biuro podróży nie ma prawa zmieniać dowolnie ceny wycieczki3 sierpnia 2015 r.

Pani Maria wykupiła w biurze podróży tygodniowy pobyt w Bułgarii. Oferta była promocyjna, w formie first minute. Obiecywano jej niezmienioną cenę i konkretny hotel. Przed wyjazdem okazało się jednak, że musi dopłacić ponad 100 zł i będzie mieszkać w innym miejscu, niż sobie wybrała. – Czy biuro podróży miało prawo do zmiany warunków – pyta nasza czytelniczka

6 lipca 2015 r.

Ustawa o usługach turystycznych w żaden sposób nie reguluje, czy cena danej wycieczki może być inna w zależności od narodowości.

Cena wycieczki nie może zależeć od narodowości6 lipca 2015 r.

Pani Grażyna pochodzi z Białorusi, jednak od wielu lat mieszka w Polsce. Przyjechała tu na studia i już została. Czuje się Polką, choć formalnie nią nie jest. – Niedawno znalazłam ofertę wyjazdu na wakacje typu last minute. Zarezerwowałam, udało mi się w tym czasie dostać urlop, pojechałam do biura podróży wykupić wyjazd. Tu jednak czekała mnie przykra niespodzianka. Przy wypełnianiu formalności, kiedy okazało się, że nie jestem Polką, usłyszałam, że w takim razie za wyjazd zapłacę więcej. Różnica w cenie była spora, z wycieczki więc zrezygnowałam. W biurze usłyszałam, że takie jest prawo. Nie chciałam się kłócić, sytuacja była dla mnie upokarzająca, ale wciąż się zastanawiam, czy biuro mogło tak postąpić. Wcześniej nie zetknęłam się nigdzie z takim przepisem – pisze czytelniczka