Z inicjatywy władz regionalnych kurorty, które dotąd rywalizowały między sobą o palmę pierwszeństwa pod względem liczby goszczących u nich turystów, w roku pandemii i poważnego kryzysu w turystyce zjednoczyły wysiłki by przekonać cudzoziemców aby przyjechali na wakacje nad włoskim morzem.
Proponują wypoczynek między innymi w tak popularnych miejscowościach jak Jesolo koło Wenecji, Cesenatico w Emilii-Romanii i Lignano koło Udine.
Celem tej pierwszej wspólnej kampanii telewizyjnej i internetowej trzech regionów jest ich wypromowanie na międzynarodowym rynku turystycznym. To, jak się podkreśla, porozumienie ponadpartyjne, bo Wenecją Eugenejską i Friuli rządzą politycy prawicowej Ligi, a Emilią-Romanią – reprezentant centrolewicy.
Podczas gdy jeszcze kilka miesięcy temu byli politycznymi przeciwnikami, teraz są lojalnymi sojusznikami. Do odwilży między gubernatorami z Ligi i centrolewicy doszło w szczycie epidemii, gdy konieczna była współpraca w obliczu koronawirusa.
Gubernatorzy przypominają, że trzy regiony Górnego Adriatyku najlepiej na północy Włoch potrafiły uporać się z kryzysem i skutecznie ograniczyć falę zakażeń.