« Powrót do artykułu

Autostrady znów za darmo?

Koncesjonariusz A1 szykuje ułatwienia, ale rząd musi być gotów na radykalne decyzje

autostrada, Niemcy, droga

żródło: ShutterStock

Z taką skalą negatywnych zachowań ze strony przedsiębiorców, jak przy kontrolach zmierzających do wyeliminowania odwróconego łańcucha dystrybucji, nigdy się nie spotkaliśmy – mówi rzecznik głównego inspektora farmaceutycznego Paweł Trzciński.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (8)

  • jan(2015-06-23 09:02) Zgłoś naruszenie 00

    po co są bilety na krańcowym wjeździe? wjazd powinien być bez biletów i wtedy opłata powinna być pobierana z domysłem że kierowca wjechał na krańcowym wjeździe

    Odpowiedz
  • Wąskie Gardło ....to zacofany system Bramek(2015-06-23 09:34) Zgłoś naruszenie 00

    Pewnie za jakiś czas wprowadzimy system przedpłat przez Net i zczytywania tablic jak na w wielu krajach na Świecie czy nieodległych Węgrzech...

    Ale by to zrozumieć niektórzy Decydenci muszą pomyśleć jakieś 20 lat lub dostać w łapę.

    Upłynniło by to ruch, więcej ludzi by jeżdziło...a tak to wiele osób woli wybrać trasy nowoczesne szybkiego ruchu niż zacofane bramki stojąca jedna za drugą z kolejkami pod horyzont.

    Najwyrażniej znowu trzeba czekać na Wybory by liczyć na ludzi z otwartą głową.

    Odpowiedz
  • klimatolog(2015-06-23 09:36) Zgłoś naruszenie 00

    300-380 na godzinę? DO przeliczenia wystarczy 5 klas szkoły podstawowej. 20 sekund na samochód daje 180/h. Tylko ze 20 sekund nie wystarcza nawet na wyhamowanie i rozpędzenie do prędkości podróżnej. Sam zaplata - najczęściej karta - pochlania tez co najmniej 30 sekund. Radze zmierzyć ze stoperem. Ale przecież zasada "gdzie bramki tam są korki" wciąż obowiązuje bo klimat się nie zmienił

    Odpowiedz
  • nunulek(2015-06-23 10:21) Zgłoś naruszenie 00

    Postawić na bramkach polskich piłkarzy - wpuszczą wszystkich " za frajer ".

    Odpowiedz
  • fada(2015-06-23 14:13) Zgłoś naruszenie 00

    Sprawa jest prosta. Wprowadzić WINIETY , tygodniowe , miesięczne , roczne . Przyklejasz na szybę i jeździsz do woli , bez bzdurnych bramek ...No ale w takim systemie "władza" nie może łupić podróżujących bez umiaru i opamiętania. .

    Odpowiedz
  • Jasiek.(2015-06-23 16:08) Zgłoś naruszenie 00

    Dlaczego w ogóle wydaje się bilety na głównym wjeździe na odcinek płatny?

    Przykład z A4. Wjazd od strony Wrocławia. Muszę wziąć bilet nie wiadomo po co. Obojętnie, gdzie nie zjadę, jeśli nie mam biletu z pośredniego wjazdu, można bez tego biletu szybciej policzyć trasę właśnie od Wrocławia. Obsługa z okienka zamiast brać ode mnie bilet słyszy "od początku" i wystawia rachunek właśnie od tego miejsca. Wówczas przy wydawaniu biletów we Wrocławiu nie ma żadnych korków, nawet zwolnienia prędkości nie ma, bo biletów tam się nie wydaje. Oczywiście, gdybym na tą autostradę wjeżdżał np. na węźle koło Brzegu, to bilet dostanę i zapłacę właśnie od tego węzła, jak mnie poproszą o ten bilet na zjeździe.

    Takie proste rozwiązanie, to ja się pytam, czemu nikt na to nie wpadł? Obsługa powinna mieć możliwość dodatkowym przyciskiem "od początku" uruchomić obliczenie ceny dla kierowców bez biletów. No i po potwierdzeniu zapłaty, wydaniu paragonu, podniesienia szlabanu, jak przy normalnym kasowaniu należności z pomocą biletu.

    Odpowiedz
  • andy(2015-06-23 21:05) Zgłoś naruszenie 00

    Malkontenci- jakie winiety ? To jest właśnie przestarzały system. W Europie odchodzi się od winiet i bramek.
    Tylko wprowadzenie elektronicznych systemów odczytów pojazdów w ruchu i elektronicznego poboru opłat rozwiąże ten problem ! Z tego co czytałem -GDDKiA chce wprowadzić ten nowy system od 2018r.- bo do końca 2017r ma umowę na obsługę dotychczasowego systemu poboru opłat ! To p.Furgalski (często publicznie wypowiadając się o rzekomych korkach na płatnych autostradach) jest nieformalnym (?) lobbystą na rzecz przedłużenia umowy z Kapschem, czego MIR chce uniknąć- bo chce zmienić operatora tego systemu, by się uniezależnić od zagranicznej firmy (która przez wiele lat robi na tym kokosy) ! Polacy powinni to zrozumieć - dla swojego dobra na przyszłość -
    i pozwolić na zakończenie współpracy z Kapschem - niezależnie od wspomnianych korków etc.

    Odpowiedz
  • Mustangy(2015-06-23 22:17) Zgłoś naruszenie 00

    a czy nie można wykorzystać teraz tego co mamy i wprowadzić już elektornicznego poboru opłat? Potrzebujemy usprawnień jak najszybciej, a nie różnych śmiesznych rozwiązań- otwarcie bramek to znowu łatwe oddanie milionów z budżetu państwa no bo jakoś za te autostrady i ich użytkowanie trzeba zapłacić, a jak inaczej skoro kierowcy nie będą płacić za przejazd?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!