« Powrót do artykułu

Polski kierowca TIR-a z niemiecką pensją

Firma wysyłająca pracownika w podróż służbową do RFN będzie musiała zapłacić mu minimum 8,5 euro za godzinę. – Chcą nas wykończyć – twierdzi branża transportowa.

Jesteśmy hegemonem w europejskim transporcie drogowym

żródło: Dziennik Gazeta Prawna

Jesteśmy hegemonem w europejskim transporcie drogowym

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (77)

  • Pirelli(2015-01-07 20:50) Zgłoś naruszenie 40

    I bardzo do. Dosyć niewolnictwa na TIRach.
    Płacić i nie jęczeć

    Odpowiedz
  • merc(2016-04-08 02:08) Zgłoś naruszenie 20

    co wy piszecie jacy Niemcy wejdą w nasz transport jak Niemcy nie maja szoferów i błagają o Polskich.W tym roku potrzebują ich 18tys.

    Odpowiedz
  • anek(2016-09-18 17:12) Zgłoś naruszenie 10

    To co mnie na razie najbardziej zadziwia do dopuszczalne 0,5 promila alkoholu we krwi. W Polsce mamy 0,25, ale wiadomo, że lepiej nie wsiadać za kółko nawet jak się ma 0,1. Firmy transportowe na pewno nie dopuszczą u swoich kierowców żadnego alkoholu, a przynajmniej tak jest w firmie z okolic Poznania MW Spedition, nie można sobie pozwolić na jakikolwiek przejaw braku profesjonalizmu.

    Odpowiedz
  • po(2015-01-07 20:34) Zgłoś naruszenie 11

    każdy kierowca może zostać przewożnikiem wystarczy kupić auto i robić kokosy

    Odpowiedz
  • ss(2015-01-09 21:21) Zgłoś naruszenie 10

    w takim razie niemieckie markety Lidl powinny też płacić 8.5 euro tak jak u siebie.

    Odpowiedz
  • sebastian 30(2015-01-07 16:57) Zgłoś naruszenie 10

    spadam do Niemiec jeździc na BDFach - Wechselbrucken, u polskiego dziadtransa nauczylem sie co i jak, dosc mam tych 40 groszy od km i non stop przeginania, toleruje tylko magnez a nie magnes, takze dziekuje, nie jestem niewolnikiem, tylko czlowiekiem, dlaczego Niemcy moga jezdzic w pracy zmianowej na BDFach i byc codziennie w domu a u polaczka to niemozliwe? same polaczki zepsuly rynek transportu... ten okret juz tonie, majac Żone i dziecko jestem w stanie zarobić 2200 euro netto codziennie spiac w mieszkaniu a anie w ciezarowce, kto ma rozum, ten powininen uciekac z POlski jak najdalej... pozdrawiam

    Odpowiedz
  • bieda(2015-01-07 19:49) Zgłoś naruszenie 11

    8,5 euro za godzinę, boże kiedy u nas tak będzie, solidaruchy z lat 80 zniszczyli nasz kraj, co oni z nami zrobili, zniewolili nas całkwoicie

    Odpowiedz
  • Adolf(2015-01-09 20:58) Zgłoś naruszenie 10

    Ale boli ze trzeba bedzie z konta kaske wyciagac sie skonczy placenie jak sie tym bardzo biednym przewoznikom podoba wekendy za darmo sie stoi itp.

    Odpowiedz
  • BATI(2015-01-08 22:03) Zgłoś naruszenie 00

    EKSPERT, NA TA CHWILE NIEBYŁBYM TEGO TAKI PEWIEN. JEST TO TYLKO JEDNA Z INTERPRETACJI. NA CHWILE OBECNA STNOWISKO NIEMIECKICH WŁADZ JEST JEDNO: WSZYSCY MAJA SIE DOSTOSOWAC DO USTAWY O PLACY MINIMALNEJ. I TAK JAK PISZESZ NASZ RZAD MA TO GDZIES! GORNICY PIERNA I JUZ IM SIE DAJE , LEKARZE ZAWSZE MAJA ZA MALO I JUZ ZAMYKAJA GABINETY A TRANSPORT ... JEDNA Z NAJWIEKSZYCH GALEZI... GOSPODARKI NIECH SIE MARTWI SAMA. P.S. Z CALYM SZACUNKIEM DO GORNIKOW I LEKARZY :) BEZ OBRAZY:)

    Odpowiedz
  • koko(2015-01-07 20:18) Zgłoś naruszenie 00

    Ciekaw jestem kiedy te zlodziejskie firmy z polski zaczna szanowac kierowce a nie piepszyc tutaj
    na forum jakie to niemiaszki niedobre

    Odpowiedz
  • ekspert(2015-01-09 22:12) Zgłoś naruszenie 00

    Polski transport, to dźwignia Polskiej gospodarki! Dziwię się, że rząd wobec właśnie transportu ma tak rygorystyczne przepisy odnośnie czasu pracy kierowców, a do tego jeszcze szwaby nam dokładają! Ci co grzeją swoje tyłki w Rządzie nie mają chyba za grosz rozumu! Tylko własny czubek nosa ich interesuje, tylko szkoda, że te stworzenia nie znają się na polityce, łamiąc prawo i nie dbając o interesy Naszego Kraju! Jeżeli dojdzie do tego, że szwaby tę wojnę wygrają, to ogromny wstyd dla Polski!!!

    Odpowiedz
  • realista ekonomista 30 l(2015-01-07 20:55) Zgłoś naruszenie 00

    wedle mnie polski transport moze pasc, wszystkie dziadtransy moga isc z torbami, moge jezdzic u niemca, u dunczyka, u francuza, byle za godne wynagrodzenie, a nie za ochlapy i najnizsza krajowa...

    Odpowiedz
  • kierowca(2015-01-13 17:46) Zgłoś naruszenie 00

    Naturalnie ,że prawdą jest , że polski pracodawca za zgodą kierowcy odprowadzał niski ZUS , pewnie że pięknie by było mieć opłacony ZUS proporcjonalny do faktycznych zarobków , ale jeśli rząd nie ureguluje tego prawnie , to właściciele firm transportowych będą próbowali innych sztuczek typu " działalność gospodarcza ". Może coś się zmieni na dobre i wreszcie kierowca będzie poważnie traktowany przez polityków, pracodawców i na bankach skończywszy.

    Odpowiedz
  • Sesek(2015-01-14 18:12) Zgłoś naruszenie 00

    GOŚĆ12
    "niemcy nie złamali Nas w okresie wojny,teraz to zrobią w majestacie prawa UE"
    Dobre. Bo nie było kogo łamać. Widać to zdjęciach gdzie zostaje usuwany szlaban na granicy niemiecko-polskiej. Sami Niemcy, żadnego Polaka. Gdyby nie ruscy to granica niemiecka była by tam gdzie teraz graniczymy z Rosją,Ukrainą, Litwą i Białorusią. Dzięki naszym działaniom zginęło wielu, zbyt wielu i kraj został zrujnowany poprzez działania odwetowe

    Odpowiedz
  • POLAK(2015-01-07 21:42) Zgłoś naruszenie 00

    Przecież każdy może kupić auto i być prezesem. Ale jak się jest po podstawówce to w pustej głowie różne myśli się kołaczą

    Odpowiedz
  • senior(2015-01-07 21:47) Zgłoś naruszenie 00

    /Polaku/to co kiedyś robili Niemcy kolbami,to teraz od lat robią via Una ekonomicznie,i ogrywają tych rządzących dyletantów i sprzedawczyków,bez żadnej grandy wojennej.Czy Ty nie widzisz zę ogrywają Polaków w wszystkich dziedzinach,życia,aTy pracujesz na umowę za 1200żł ,,a człowiek choruje i się starzeje ,prawda niewolniku.

    Odpowiedz
  • MoBo(2015-01-13 18:53) Zgłoś naruszenie 00

    Szanowni Państwo, powiem tak. Pracujemy po to aby żyć. Zarabiamy kaskę największą jaką się tylko da i ją następnie wydajemy, więc nie rozumiem po co tyle wylewności. Mamy bajzel na rynku TSL i ponosimy z tego tytułu konsekwencje. Sami nie potrafimy sobie poradzić , robią to za nas inni. Przedmówca miał rację, iż wprowadza się nowe zasady celne i tak to należy interpretować. Co do kolegi, który pisał ,że kierowcy będą tracić pracę, raczej nie pisał tego obiektywnie, można się z nim nie zgodzić, bo przecież kierowcy i nie tylko oni mogą nadal być niewolnikami XXI wieku gdzieś indziej. Reasumując, My Polacy najbardziej ze wszystkich krajów Europy lubimy gdy na nasze podwórko przychodzi ktoś obcy i psuje nam wszystko co do tej pory osiągnęliśmy, na co pracowaliśmy tyle lat , a później dyktujemy swoje warunki i mówi, jesteśmy najlepsi !! Dopóki dopóty dalej będziemy transportem ograniczonym przez cwaniactwo i mocno zakompleksione towarzystwo z nierobami udającymi organizacje zrzeszające, uważam że to jeszcze nie koniec całych ustaw wprowadzanych przez Niemcy oraz inne kraje rozwinięte. A konsekwencje tego będziemy ponosić wszyscy nie tylko TSL. Pozdrawiam

    Odpowiedz
  • Kolega22(2015-01-07 23:16) Zgłoś naruszenie 00

    Proponuję aby w Lidlu itp. w Polsce również Niemcy stosowali stawkę 8,50 Eur/h , Ciekawy jestem czy powstało by tyle ich marketów

    Odpowiedz
  • zielony(2015-01-13 14:43) Zgłoś naruszenie 00

    No to Panowie idę szukać pracy póki jeszcze jest jest jakaś na rynku bo gwarantuję że za dwa miechy nawet do łopaty będzie kolejka. Dziś bijecie brawa niemcowi no czas pokaże ale te brawa gorzko będziemy wspominać.
    Firmy które tam robią robotę wrócą na kraj w kraju stawki już są po 2,6 lub na szweda czy fina dziś po 0,65 eur. Narzekamy na 5 - 6 tyś pln. dziś zobczymy jak zatęsknimy gdy przyjdzie wypłata po krajówce za 2,5 tyś. pln i powiesz ,,sefie,, ale dobry ze mnie kiero co ? żeby tylko nie wywalił na zbity pysk. . A niemiec ma turasów a turas w trzy min wymyśli obejścia. CUDZE CHWALICIE SWEGO NIE ZNACIE.

    Odpowiedz
  • ~~~~~~~~;)(2015-01-14 15:58) Zgłoś naruszenie 00

    Dziwne ale prawdziwe. Otóż tylko tylko zaborcy ewentualnie decydenci obcych państw do tej pory prostowali garby robotników i chłopów przed polskim panem. Coś jest na rzeczy bo gdyby nie obcy to polski pan miał by harmonogram pracy dla kierowcy na 25 godzin w dobie i to by mu było za mało wydajnie. Jest twierdzenie, że przyjdą obcy ze wschodu i oni tanio pojadą. Też nie bo polski biznesmen i jego wypłaty musi wykazać Niemcom. Poza tym jeśli się aktywnie uczestniczy w podejmowaniu pracy na rynku niemiecki to powinno się przestrzegać równych reguł w tej grze. Nikt nie ma obowiązku podejmować frachty ze spedycji niemieckich za pół ceny.
    Pozdrawiam Ł ysego.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!