« Powrót do artykułu

Bariery linowe pomiędzy pasami ruchu. GDDKiA chce wyeliminować zderzenia czołowe na drogach

GDDKiA chce instalować bariery linowe między jezdniami także na drogach po jednym pasie w każdą stronę. Cel: wyeliminować czołówki. Minus: za każdym traktorem utworzy się korek

Polskie drogi wciąż niebezpieczne na tle innych krajów UE

żródło: Dziennik Gazeta Prawna

Polskie drogi wciąż niebezpieczne na tle innych krajów UE

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (14)

  • Gosc(2015-01-05 09:31) Zgłoś naruszenie 00

    Idioci z GDDKiA po najmniejszej linii oporu. Co to ma wspólnego ze Szwecją gdzie stosuje się rozwiązanie 2+1, NIC !!

    Odpowiedz
  • dr.ongale(2015-01-05 10:50) Zgłoś naruszenie 00

    Na odcinku Piaski - Łopiennik to droga w standardzie 2+1. Gdzie drugi pas jest zawsze pod górę. Jedzie się bardzo bezpiecznie bez stresu, że ktoś wyjedzie z naprzeciwka.
    Bardzo dobry pomysł.

    Odpowiedz
  • Lubuszanin(2015-01-05 11:16) Zgłoś naruszenie 00

    Wybudowaliście autostradę A2 ,to niech tzw ciężki transport po niej jażdzi ,a nie od ronda Nowy Tomyśl,cała ta banda przemieszcza się na starą A2 obecnie 92 i sieje horror jak dawniej /kolumny po 30 zderzak w zderzak/i niszczy to co jeszcze pozostało z 92..Kto bierze w łapę ,że na tym lubuskim odcinku 92 nie ma żadnego Viatola.

    Odpowiedz
  • M.M.M(2015-01-05 11:25) Zgłoś naruszenie 00

    Kodeks drogowy, art.24 (Wyprzedzanie) [...] Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i - w razie potrzeby - zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania.

    Więc jeśli kombajn/traktor będzie jechał zgodnie z przepisami, to korki nie grożą.

    Odpowiedz
  • efwwefwfefe(2015-01-06 15:05) Zgłoś naruszenie 00

    Czyli jak zwykle dobre rozwiązanie - bariery linowe na drogach 2+1 doczekało się polskiej beznadziejnej interpretacji w wersji 1+1.
    Panom i Paniom z GDDKiA życzę oczekiwanie na ciążki wóz straży pożarnej ze sprzętem na takiej zakorkowanej drodze (przecież straż nie będzie rozmontowywać bariery na całej długości) oczywiście w roli osób zakleszczonych w zaczynającym się palić pojeździe.
    Może wtedy do małych główej dotrze jaki bezmiar niekompetencji został dokonany.

    Odpowiedz
  • zaq(2015-01-05 13:05) Zgłoś naruszenie 00

    w polsce debil wybiera debila

    Odpowiedz
  • piotr76(2015-01-05 13:15) Zgłoś naruszenie 00

    Nareszcie ktoś zaczął myśleć w tym kraju. To jest jedyne rozwiązanie które może ochronić nas przed debilami jeżdżącymi po Polskich drogach, dla których podwójna ciągła nic nie znaczy, i którym zawsze się spieszy, bez względu na to czy ktoś inny wpadnie przez nich do rowu albo na drzewo.

    Odpowiedz
  • Elena(2015-01-05 15:57) Zgłoś naruszenie 00

    w jaki sposób urodzić/wychować takiego debilnego urzędasa?

    Odpowiedz
  • gość(2015-01-07 11:41) Zgłoś naruszenie 00

    Jakiś producent chyba tak chce.

    Odpowiedz
  • dziadek(2015-01-05 17:17) Zgłoś naruszenie 00

    a ja myślałem, że tylko w dowcipie o Wąchocku było że maja drogę asfaltowa tyle że zwijana , a tu proszę demontowane bariery. cóż WADZA jest wadza, jest mądra i przewidująca , nawet do tego stopnia że i samolot bezgłowy jawi się całkiem realnie na tle zwijania i rozwijania. ale pomiędzy wymiana plotek i przepisów można coś bezgłowego wykombinować

    Odpowiedz
  • nobel(2015-01-05 17:53) Zgłoś naruszenie 00

    ciekawe, bardzo ciekawe, liny wzdłuż , to lepiej sprężynowe pionowe pachoły na 1m wysokości co 10 m, jak kierowca najedzie na pachoła, to pachoł go bach w karoserię, miękko zwinnie, płynnie nauczy jazdy nietykalnych z wiejskiej

    Odpowiedz
  • Lisek(2015-01-11 19:57) Zgłoś naruszenie 00

    Bzdura...
    - Bariery linowe są niebezpieczne, liny przy +30C i -20C rozciągają się i kurczą więc ich właściwości się zmieniają i wymagają ciągle zmiany naciągu
    - Szwedzi stosują te bariery bo mają niższe prędkości na autostradach i niższe wymogi N2. W Polsce muszą to być bariery H1, H2.
    - Bariery są tańsze w budowie ale strasznie drogie w eksploatacji... przy uszkodzeniu równiez bardzo drogie w naprawie
    - W krajach Beneluxu są zakazane
    - Na zakrętach nie powinno się je stosować
    - nie można dobrze zabezpieczyć początku i końca bariery w stosunku do stalowych

    Odpowiedz
  • Pan Murzyński(2015-01-05 23:28) Zgłoś naruszenie 00

    Są drogi z naprzemiennym układem 2 + 1 bez barier i działa to super. Za bariery zapewne trzeba będzie zapłacić czyjemuś " szwagrowi " tyle ile kosztowało by dobudowanie jednego pasa ruchu.
    Grunt to pomysł jak zrobić pieniądze tam gdzie się nie da

    Odpowiedz
  • bartsz(2015-01-26 23:07) Zgłoś naruszenie 00

    Szwecja 412 Tys km2 ludność 9,6 mln z czego 1,5 mln w 3 głównych miastach średnia gęstość 21 os / km2
    Polska 312 Tys Km2 ludność 38,5 mln w największych miastach miastach około 8 mln gęstość 123 os na km2
    Pominę tu kwestie dróg wodnych szkierów, jezior wysp, rozczłonkowania itd
    i jak tu porównać rozwiązania drogowe (na drogach tranzyt N-S czy W-E i setki samochodów zamiast kilku

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!