« Powrót do artykułu

viaTOLL: Część wpływów z e-myta będzie na niszczone przez zwiększony ruch lokalne drogi?

Szykuje się kolejny konflikt na linii rząd – samorządy. Z początkiem września system viaTOLL obejmie kolejne 200 km dróg (m.in. fragmenty autostrady A1 czy trasy S8). Samorządy obawiają się, że ruch ciężki – próbując omijać nowe płatne trasy – zacznie zjeżdżać na ich drogi.

bramownica, autostrada, TIR

żródło: ShutterStock

Związek Powiatów Polskich w przyjętym stanowisku domaga się, by część wpływów z e-myta była przeznaczana na remonty dróg samorządowych niszczonych przez zwiększony ruch.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (2)

  • Obserwator(2014-06-19 10:07) Zgłoś naruszenie 00

    Jakiś czas temu rozmawiałem z zawodowym kierowcą ciężarówki. Korzystanie z płatnych dróg zwyczajnie się nie opłaca mimo, iż powinno być na odwrót. Logika wskazuje, że korzystanie z szybkich dróg powinno przyczynić się do zwiększenia ilości przewożonych towarów i większych zysków w firmach transportowych, ale ktoś kto wymyśla opłaty zadbał o to, aby firmy chętniej kierowały ciężarówki na drogi gminne, mimo iż oznacza to większe koszty paliwa i robocizny przy każdym transporcie.

    Odpowiedz
  • Analityk(2014-07-04 00:49) Zgłoś naruszenie 00

    Co za bzdura, samorządy niech na swoich drogach wstawią zakazy wjazdu dla ciężarówek i po sprawie.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!