« Powrót do artykułu

Sprawdź, za ile pojedziesz Pendolino. PKP podała najniższą cenę biletu

49 zł – to minimalna cena biletów na polskie Pendolino. Komfortowe przejazdy tym pociągiem możliwe będą za półtora roku. A już w najbliższy poniedziałek - 12 sierpnia pociąg pojawi się we Wrocławiu. Przyjeżdża na testy, po których uzyska polski certyfikat bezpieczeństwa.

Pociąg Pendolino

żródło: Materiały Prasowe

Pociąg kategorii EIC Premium rozpocznie kursowanie od grudnia 2014 r

statystyki

Komentarze (16)

  • ala(2013-08-10 13:57) Zgłoś naruszenie 00

    dość często jeżdżę trasą Opole-Lublin to jest 450 km jadę 7,godzin są momenty żepociąd zasuwa jak wariat by za chwilę hamować z piskiem bo jest przejazd drogowy tą trasę chętnie bym przejechała w 4 godziny a nie 7 godzin

    Odpowiedz
  • Gość(2013-08-11 12:23) Zgłoś naruszenie 00

    Nie wiem jaki był sens kupienia aż dwudziestu zestawów tego szybkiego pociągu, jak my nie mamy wystarczającej infrastruktury kolejowej. Tak jakby nasze koleje miały kasy za dużo.

    Odpowiedz
  • j,(2013-08-10 21:31) Zgłoś naruszenie 00

    Podobno jakiś standard w UE to jest 160 km/h na głównych szlakach dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla towarowych i chyba do tego powinniśmy najpierw dążyć. Z powodzeniem można by do tego celu wykorzystać część obecnego taboru, albo kupić takie składy, jakie w Bydgoszczy wyprodukowano na potrzeby linii (której modernizacja trwa... trwa i trwa... ) W--wa - Łódź dając tym samy zarobić polskiej firmie i dać pracę polskim pracownikom, a nie porywać się na jakieś "Pendolino". Ciekawe, jakie były kulisy tej decyzji, kto był w tym zainteresowany, żeby dać zarobić "Makaroniarzom", ale tego pewnie się nie dowiemy nigdy!

    Odpowiedz
  • Piotrek(2013-08-09 12:35) Zgłoś naruszenie 00

    Kolej w obecnej formie należy zlikwidować, bo tylko do niej dopłacamy. Transport drogowy jest znacznie sprawniejszy i tańszy.
    Powinny pozostać jedynie połączenia między największymi miastami z pociągami pędzącymi 300 -400 km/ godzinę, jako alternatywa dla samolotów.
    Co z tego, że mamy pendolino, skoro będą musiały one podróżować w terenach z ograniczeniami prędkości dla pociągów i w otoczeniu potwornie powolnych lokomotywek? Potencjał tych maszyn zostanie niewykorzystany.
    Oczywiście na łapówkach przy wydawaniu naszych pieniędzy przyjaciele królika z PO nakradali się nielicho.

    Odpowiedz
  • Andrzej(2013-08-09 14:28) Zgłoś naruszenie 00

    Ja się z przedmócą nie mogę zgodzić. Owszem drogowy sprawniejszy, ale wcale nie tańszy, bezpieczniejszy czy szybszy. Spróbuj polecieć z Gdańska do Krakowa;) i nie utknąć na 2h w Warszawie.

    Odpowiedz
  • Zenio(2013-08-09 15:10) Zgłoś naruszenie 00

    Bo kolej nas nauczyła jeździć transportem drogowym. Mieszkam na skrzyżowaniu tras kolejowych Zduńska Wola wschód-zachód północ-południe ale życzę sukcesów komuś kto chce jechać poza sezonem nad morze lub na Śląsk. Jedyna opcja to okrężna trasa - strata czasu i duże koszty.A pociągi sezonowe hm KOSZMAR pół trasy na wczasy jadąc na stojąco w nieklimatyzowanym pociągu - to nie tramwaj którym się jedzie 15-30 minut. A te szybkie pociągi będą zabezpieczać trasy na których istnieje transport lotniczy i połączenie autostradowe lub ekspresowe Gdańsk Warszawa Wrocław Kraków ceny też nie będą małe. Pozostałej szacownej większości Polaków pozostaje własny samochód bo pociągów będzie coraz mniej a te szybkie zatrzymują się tylko na stacji końcowej.

    Odpowiedz
  • Piotrek(2013-08-09 15:59) Zgłoś naruszenie 00

    Do Andrzeja: Państwo ściąga olbrzymie podatki od paliw i z budżetu dotuje kolej. Jest to wyłączna przyczyna, dla której kolej może konkurować cenowo z transportem drogowym.
    Oczywiście takie działanie jest nieefektywne ekonomicznie i spowalnia rozwój gospodarczy.
    ps z Gdańska do Krakowa krótsza trasa biegnie przez Łódź, każdy średnio rozgarnięty kierowca wie, że Warszawę, poza godzinami nocnymi, najlepiej omijać.

    Odpowiedz
  • antypend(2013-08-09 18:10) Zgłoś naruszenie 00

    To tak, jakby kupować samochód wyścigowy, który będzie służył do jazdy po drogach gruntowych... Może nasi prawnukowie dożyją czasów, kiedy tory na głównych szlakach będą przystosowane do prędkości, jakie może rozwijać ten pociąg, ale teraz, po jaką nam to cholerę?... Modernizację ciągną się jak makaron, nie wiem ile to już lat trwają roboty na trasie W-wa - Gdynia, albo W-wa - Łódź i końca nie widać. W XIX w. chyba szybciej tę kolej zbudowano od zera, aniżeli teraz się ją modernizuję.

    Odpowiedz
  • ciekawy(2013-08-09 19:38) Zgłoś naruszenie 00

    A co się dzieje kiedy wiejskie przygłupy ułożą stos kamieni -dla jaj ?

    Odpowiedz
  • K.P.(2013-08-10 00:45) Zgłoś naruszenie 00

    Kupowanie szybkich pociagów to arogancja i kpina.
    Kupic należy polskie pociagi co osiągają 160/h i utrzymywać w polsce miejsca pracy.
    Pendolino i tak u nas nie pokaże swoich możliwoćci.

    Odpowiedz
  • lol(2013-08-20 10:51) Zgłoś naruszenie 00

    Na początku ludzie narzekali że po co kupować takie tańsze pendolino bez wychylnego pudła a teraz narzekają że to pendolino będziei tak musiało wolno jeżdzić i nie ma sensu pakować w to kasy

    Odpowiedz
  • lambo(2013-08-10 08:49) Zgłoś naruszenie 00

    Wielki sukces, kupic cos za czyjas kase.

    Odpowiedz
  • aa(2013-08-10 10:15) Zgłoś naruszenie 00

    To wszystko fajnie, bo w takim kraju, jak Polska to właśnie transport kolejowy, a nie lotniczy mógłby być najszybszy, ale trzeba mieć po czym jeździć. Nawet jeśli dostosują (kiedyś tam) CKM-kę i trasę do Gdyni do tych prędkości, to i tak na pozostałych trasach pociągi będą się wlec niemiłosiernie wolno. Czy to nie jest porywanie się na coś, na co nas po prostu nie stać? Czy nie lepiej byłoby dostosować najpierw główne szlaki do prędkości 160 km/h i jeździć po nich zwykłymi pociągami puszczając w trąbę to całe "pendolino"?

    Odpowiedz
  • obserwator(2014-08-20 20:05) Zgłoś naruszenie 00

    Prada jet taka, że będzie trzeba wyłączyć prąd w okolicy by przyjechało to cacko do Wrocławia !

    Odpowiedz
  • bond(2014-12-09 00:22) Zgłoś naruszenie 00

    PKP likwiduje tanie TLk, np. zniesiony będzie Matejko wa-wa Kraków i inne połącznia, zostanie tylko ********** 3xdroższy i niewiele szybszy, gratulacje na ręce pana Nowaka.

    Odpowiedz
  • jozef(2014-03-22 16:55) Zgłoś naruszenie 01

    Pociogi pedolino be do jedzic tylko wybranych Miast czyli Wroclaw Krakow Katowice bielsko I rzeszow a poznan Szczecin I Lublin Lodz Bydgoszcz czyli miasta the 2 kategoriy to jest podlosc ze jedne side wyruznia a drugie sie poniza

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!