« Powrót do artykułu

Autostrada A1 bez kluczowego odcinka. W 2014 r. pozostanie bez zmian

Minister transportu Sławomir Nowak ma ogłosić plany inwestycji drogowych na lata 2014 – 2020 pod koniec roku, po zakończeniu unijnych negocjacji w sprawie budżetu. Polska liczy na maksymalnie 80 mld euro. Lech Witecki, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ma nadzieję, że z tej kwoty na drogi trafi 10 mld euro (to środki porównywalne z perspektywą 2007 – 2013).

Plan budowy autostrad i dróg ekspresowych 2014 - 2020

żródło: DGP

Plan budowy autostrad i dróg ekspresowych 2014 - 2020

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (23)

  • Pin(2012-09-14 09:33) Zgłoś naruszenie 00

    Dlaczego w tak sporym kraju jak Polska, nie można zbudować normalnej sieci autostrad, tylko czeka się aż dołoży Unia??? Te drogi już dawno powinny być zbudowane no ale nie u nas, trzeba najpierw jak najwięcej nakraść!!!

    Odpowiedz
  • Gość(2012-09-14 21:22) Zgłoś naruszenie 00

    Ciekawie nam Tusk buduje te drogi.

    Odpowiedz
  • obiecywaliście_obwodnice_Pagi(2012-09-20 10:31) Zgłoś naruszenie 00

    Wschodnia Obwodnica Warszawy to nie łaska?

    Odpowiedz
  • drogowiec(2012-09-19 11:57) Zgłoś naruszenie 00

    mynyster novak jest gienialny . Przedtem piekł ciepłe buleczki , a tera od razu wszysko wie .

    Odpowiedz
  • Cybs(2012-09-19 10:31) Zgłoś naruszenie 00

    Powinni badać wyłącznie stosunek natężenia ruchu do kosztów budowy drogi i rozpocząć wg tego klucza. Tam, gdzie trzeba coś "domknąć", ale jest zbyt niski ruch lub zbyt wysokie koszty, zredukować standard drogi (do np. jednojezdniowej 2+1 z wiaduktami lub dwujezdniowej 2+2 bez wiaduktów).
    Także tam, gdzie Unia żąda od nas drogi (np. via Baltica), zredukować standard, jeśli budowa się nie opłaca.
    Tam, gdzie na drodze krajowej występuje pobocze, od razu przemalować na 2+1 poza miejscowościami - bardzo niskim nakładem bardzo mocno podniesie się standard jazdy.
    Jak będziemy starać się zadowolić wszystkich, nie zadowolimy nikogo.
    Czyli jednym słowem - dostosować standard drogi do natężenia ruchu i kosztów budowy.

    Odpowiedz
  • z netu(2012-09-17 14:09) Zgłoś naruszenie 00

    Jeszcze eksperoowa S7 z Krakowa do Nowego Targu!!!

    Odpowiedz
  • zocha(2012-09-16 09:33) Zgłoś naruszenie 00

    Coś nie widać Nowaka przystojniak KLD-PO w tvp gadzinowej, już nie za biurkiem ale pod nim urzęduje ?

    Odpowiedz
  • chriswaw(2012-09-15 19:59) Zgłoś naruszenie 00

    Gdy Gierek - sekretarz KW z Katowic- został I sekretarzem KC PZPR zbudował "gierkówkę. Z Warszzawy do Katowic. Ulica nazwała ją natychmiast "drogą szybkiego powrotu".
    Czyżby Nowak szedł w ślady poprzednika ???

    Odpowiedz
  • Pin(2012-09-15 09:32) Zgłoś naruszenie 00

    2:Do dareckiddd: Taka Chorwacja pomimo iż nie jest w EU to praktycznie ma zbudowaną sieć autostrad i to na terenie górzystym. To dobrze że budują teraz, tylko dlaczego -DOPIERO TERAZ-? Mamy wolną Polskę już 20 lat Odpowiedz brzmi: rozkradano środki a te które nie ukradli to źle rozdysponowali (ulgi dla górników, policjantów, klechów, polityków itp).
    Takie głupie Pepiczki, czy Węgrzy mają już zbudowana sieć autostrad i obwodnic większych miast. Zobacz np obwodnice Pragi albo Budapesztu, Wawa może tylko pomarzyć o takiej!

    Odpowiedz
  • dareckiddd(2012-09-15 03:16) Zgłoś naruszenie 00

    12: Jacek z IP: 188.146.150.* (2012-09-14 20:42)- Jeżeli ktos jest wyborca PO to zakreśla z reguły nazwisko kandydata z 1 miejsca na liście i nie analizuje co to jest za człowiek , tylko jego interesuje , że oddaje głos na PO i to wszystko.

    Odpowiedz
  • dareckiddd(2012-09-15 03:13) Zgłoś naruszenie 00

    1: Pin z IP: 82.160.137.* (2012-09-14 09:33- A skąd niby Polska ma wziać te dziesiątki miliardow złotych na drogi?? Przecież zanim weszliśmy do Unii powstało nieporownanie mniej drog niz teraz gdy w UE jesteśmy, bo nie mielismy wystarczających srodków,by tyle potęznych inwestycji zrealizowac. I tak dzięki Unii w 2012 roku są rekordowe wydatki na drogi bo aż 30 mld zł.

    Odpowiedz
  • Jacek(2012-09-14 20:42) Zgłoś naruszenie 00

    Z Bydgoszczą mogą sobie robić co chcą- bo wyborcy PO tutaj są wyjątkowo tępi- w wyborach skreślają z zamkniętymi oczami dowolne nazwiska na liście wyborczej PO nawet... przysłanych tu przez Toruń protoruńskich polityków:/

    Odpowiedz
  • obserwator(2012-09-14 10:33) Zgłoś naruszenie 00

    Zanim skończą te autostrady , to już je rozkradną i trzeba będzie na nowo budować, Na nieskończonej A1 kradną wszystko co sie da - piasek,kamień, nawet podloże pod trawę.

    Odpowiedz
  • Redakcja Enjoy(2012-09-14 18:54) Zgłoś naruszenie 00

    "Bydgoszcz tym samym będzie jedynym dużym miastem, które nie będzie połączone z pozostałymi regionami kraju systemem dróg ekspresowych i autostrad. Drogi ekspresowe są budowane lub nawet ukończone w okolicach takich miast jak Zielona Góra, Gorzów Wielkopolski, Lublin czy Rzeszów. Kolejnym miastem pod względem wielkości, które do 2020 nie ma zostać skomunikowane za pomocą dróg ekspresowych jest niespełna 180 tysięczny Olsztyn."

    Odpowiedz
  • marcin_ka99(2012-09-14 18:47) Zgłoś naruszenie 00

    Tak jak pisza tutaj

    http://www.enjoybydgoszcz.pl/bydgoszcz/informacje-z-bydgoszczy/item/3722-minister-kłamał?-s5-na-rezerwie-%E2%80%93-nie-powstanie-do-2020-roku

    Bydgoszcz jako jedyne duze miasto pozostanie bez jakiejkolwiek drogi!
    Maja je juz Zielona, Gorzow, Rzeszow, Lublin... wszyscy!
    Tylko Bydgoszcz nie, bo co ?
    Bo nie placimy podatkow?
    Bo jestesmy na jakims usranym koncu Polski i tak daleko do nas?

    Ciag dalszy odcinka ''Marginalizacji Bydgoszczy'' przez wladze panstwowe czas zaczac!!!

    S6 i podwojna obwodnica Gdanska! No tak. Wiadomo skad 'wladza' sie wywodzi. Pluje na te chore polityczne uklady!

    Odpowiedz
  • alpha(2012-09-14 18:37) Zgłoś naruszenie 00

    O ile pamiętam to Olszewski obiecywał sobie rękę uciąć jak nie wybudują S5 w następnym przedziale finansowania 20140-2020( Chodzi o Kuj-Pom odcinek). Podobnie Radosław... Po co w takim razie budować S6, która w okresie od września do czerwca będzie pusta??

    Odpowiedz
  • Jan(2012-09-14 15:05) Zgłoś naruszenie 00

    Niech zbudują cały odcinek S5 w K-P! S5 połączy Trójmiasto - Bydgoszcz- Poznań- Wrocław. Bydgoszcz to 363 tys. mieszkańców, ~0,5mln aglomeracja, 8 miasto w Polsce! S5 z obwodnicą i połączeniem w Nowych Marzach powinno być priorytetem dla rządu!

    Odpowiedz
  • Kamil(2012-09-14 15:00) Zgłoś naruszenie 00

    Nie ma takiego czegoś jak S15! jest DK15.

    Odpowiedz
  • prus(2012-09-14 12:38) Zgłoś naruszenie 00

    A co z trasą S 15 z Gniezna przez Mazury na Litwę.

    Odpowiedz
  • ble(2012-09-14 11:02) Zgłoś naruszenie 00

    Dk 6 jest tylko obciążona w wakacje, są ważniejsze drogi do zbudowania np S19 Lubartów-Kraśnik co masakruje natężeniem ruchu praktycznie cały odcinek dk6

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!