« Powrót do artykułu

Strefy bez aut: Wiadomo, jak je robić, lecz brakuje chęci do ich wprowadzenia

Bez zmian w ustawie o elektromobilności strefy czystego transportu raczej u nas nie ruszą, bo miasta boją się ryzyka. Tymczasem Ministerstwo Klimatu czeka na ruch samorządów – jak ustanowią u siebie strefy, będzie można z nich wyciągnąć wnioski i proponować ewentualne zmiany prawne.

Samochód, droga, transport

żródło: ShutterStock

Strefy czystego transportu szturmem podbijają kolejne miasta. Tyle, że nie te w Polsce. U nas ograniczanie ruchu samochodowego w ścisłych centrach metropolii wciąż uchodzi za rozwiązanie niezwykle kontrowersyjne.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (3)

  • Warszawiak od pokoleń(2020-01-17 10:44) Zgłoś naruszenie 32

    Już teraz duża część kierowców omija centra miast. Kłopoty z parkowaniem, korki, po co tracić czas? Prawie wszystko można załatwić poza centrum. Skutek taki, że do centrum Warszawy jeżdżę tylko jak nie mam wyjścia. A jeżeli ja nie jeżdżę to razem ze mną nie jeżdżą moje pieniądze, które mógłbym wydać, a wydam gdzie indziej. Widać że handel siada, duża liczba pustych lokali do wynajęcia. Tego chcecie mądrale, żeby centrum z czasem stało się slamsem?

    Odpowiedz
  • 12345(2020-01-20 07:33) Zgłoś naruszenie 32

    Też mi się wydaje, że doprowadzi to do upadku biznesów w centrach miast. Samochodziarze nie będą jeździć rowerami do centrów, tylko w ogóle przestaną jeździć do centrów miast. Elektrycznych samochodów nikt u nas nie kupuje bo drogie, mały zasięg i od 2020r. ładowanie nie będzie już darmowe. Więc kto do tego centrum pojedzie, licealiści na rowerach?

    Odpowiedz
  • Ama(2020-01-19 22:24) Zgłoś naruszenie 23

    dlaczego ograniczenia mają dotyczyc centrów miast? w przepisach jest mowa "o obszarze zwartej zabudowy mieszkaniowej z koncentracją budynków użyteczności publicznej". A jesli normy jakości środowiska (jakośc powietrza i hałas) sa przekroczone w obszarze o luznej zabudowie o dominującej funkcji mieszkaniowej to czy doprowadzenie stanu środowiska wszelkimi sposobami do stanu zgodnego z prawem nie powinno miec pierwszeństwa?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!