« Powrót do artykułu

Europa odjeżdża polskim firmom


Większe koszty, więcej biurokracji, więcej ograniczeń w wykonywaniu przewozów i mniejsza konkurencyjność polskich firm transportowych. To na dzień dobry. Do tego w zasadzie sprowadzają się najważniejsze konsekwencje Pakietu Mobilności, który Parlament Europe
jski przyjął w skrajnie niekorzystnej dla firm z Europy Środkowo-Wschodniej - wersji.


autostrada

żródło: ShutterStock

Kłopoty polskich przewoźników wzięły się od momentu gdy UE objęła kierowców wykonujących transport drogowy dyrektywą o delegowaniu.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (4)

  • piszcie prawde(2019-04-05 23:17) Zgłoś naruszenie 90

    dumpingowe ceny uslug transportowych na dluzsza mete nie mialy prawa bytu. w zachodnich krajach bardzo duzo firm transportowych zamknieto i zwolniono mase kierowcow. druga sprawa: wiekszosc kierowcow z krajow europy wschodniej jezdzi po kilka tygodni, spia w kabinach, gotuja przy ciezarowkach, za potrzeba chodza krzaki na parkingach, myja sie przy autach, bo nie stac ich na laznie i toalety, nie mowiac juz o noclegu. jedyny, ktory ma zachodnie dochody jest szef firmy. czekajac na nastepne zamowienie blokuja cale parkingi. to widac na kazdym zachodnim parkingu europa niejest slepa.

    Odpowiedz
  • rzeczywistosc(2019-04-06 10:35) Zgłoś naruszenie 50

    "Średnie wynagrodzenie, (2018) jakie trafia do kieszeni zawodowego kierowcy wynosi w 2018 r. 5032 zł. na rękę. To o 232 zł więcej niż rok wcześniej i o aż blisko 1750 zł (65 proc.) więcej niż średnia pensja w gospodarce narodowej." wypowiedzi kierowcow: Jadę bo jestem kierowcą i mówię do telefonu a nie piszę Czemu wy tak bezczelnie kłamie ci podstawa to jest 100% chodziliście w ogóle do szkoły czy wy udajecie takich głupków ktoś wam zapłacił żeby młodych omamić żeby szli do tego zawodu nie wiem czy to wam wyjdzie bo ludzie też się pytają wuja ciocia brata ciotecznego każdy wie jak zarabiają kierowcy tyle co napisaliście to zarabia ale kosztem godzin trzymiesięcznych a na umowie ma najniższą krajową płacę robicie sobie super renomę A ile trzeba by wam zapłacić żebyście czy to wali klasyka że białe jest czarne żałośni jesteście nie przystoi takiej gazecie Przynajmniej tak mi się wydawało Tomasz Szatkowski A do ZUS u od najniższej krajowej plus od kilometra. Zapraszam pana redaktora na wycieczkę po UE w systemie 3/1. Ciężki kawałek chleba a na starość kiepska emerytura, zniszczona wątroba, trzustka,z jedzenia chemii i hemoroidy plus nadwaga w 65% przypadków i rozpad małżeństwa. Tak wygląda ten zawód.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • rozsądny gość(2019-04-08 15:53) Zgłoś naruszenie 40

    W książce: Hitlers Volksstaat, Goetza Alyego, 2005 znajdujemy m.in. taką informację: „…Zysk firm „Daimler-Benz” czy „Krupp” uzyskiwany z jednego robotnika przymusowego nie był wcale mały - bo przecież firmy wypłacały polskim i radzieckim robotnikom kwoty od 15% do 40% niższe niż niemieckim". Jest pytanie: o ile procent mniej płacił/płaci teraz swoim robotnikom/kierowcom za pracę na terenie Niemiec w porównaniu z tym ile zarabiają kierowcy niemieccy w niemieckich firmach, (nie mówiąc już o "social dumping") PRZEDSIĘBIORCA TRANSPORTOWY znany z chuligańskiego blokowania przejścia procesji Krakowskim Przedmieściem od Katedry pod Pałac Prezydencki. W imię obrony jakich haniebnych „polityk płacowych” zjednoczyli się zatem polscy europarlamentarzyści? I z czego są dumni?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!